عضو شورای شهر تبریز عنوان کرد:

در ایران اصول مدیریت بحران اجرا نمی شود

در ایران اصول مدیریت بحران اجرا نمی شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۴

عضو شورای شهر تبریز گفت: در روز‌های اخیر در شهر تبریز که یکی از شهر‌های دارای بدترین حاشیه نشینی است چندین واحد مسکونی در اثر رانش زمین تخریب شده است است، اما امکان اسکان خانوار‌های آسیب دیده را نداریم.
به گزارش اخبار ساختمان، فریدون بابایی‌اقدم در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به زلزله اخیر در استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: بنده به عنوان نائب رئیس کمیسیون های شهرسازی کشور تذکری به وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس، وزارت کشور، مدیریت بحران کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارم.

وی ادامه داد: همانگونه که مستحضر هستید اخیراً زلزله‌ای به قدرت ۵/۶ ریشتر در شهر سیسخت به وقوع پیوست که خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما خسارات بسیاری به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: از ۴۵ بلای طبیعی ۳۵ مورد در ایران سابقه وقوع دارند و شهرهای ما به دلیل دارا بودن بخش قابل توجه جمعیت بالغ بر ۶۰ میلیون نفر در شرایط اسفناک زندگی می‌کنند و ۲۰ میلیون نفر از این ۶۰ میلیون جمعیت شهر نشین در مناطق مساله دار زندگی می‌ کنند و بالغ بر ۱۲ میلیون نفر حاشیه نشین و هشت میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: انبوهی از قوانین و سیاست‌ها را داریم که برای اصلاح وضعیت موجود وضع شده‌اند اما تا امروز این قوانین به درستی اجرا نشده و نمایندگان مجلس نیز نظارتی بر اجرای قوانین مصوب خود نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: در دنیا چهار اصل برای مدیریت بحران وجود دارد که پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی و بازسازی است که در ایران تنها دو مورد مقابله و بازسازی اجرا می‌شود که کیفیت آن نیز جای بحث دارد.

بابایی اقدم با اشاره به مصاحبه آقای تابش به عنوان رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: قابل توجه است که گفته‌اند ۱۰۰ میلیون تومان وام به عنوان نوسازی و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد و در کنار آن ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض برای تعمیرات واحد های آسیب دبده در نظر گرفته شده است که باید گفت: بهتر نیست به جای حاتم بخشی بعداز حادثه و حضور در مناطق حادثه دیده این مناطق را توانمند کنیم؟

وی گفت: در روز‌های اخیر در شهر تبریز که یکی از شهر‌های دارای بدترین حاشیه نشینی است چندین واحد مسکونی در اثر رانش زمین تخریب شده است است، اما امکان اسکان خانوار‌های آسیب دیده را نداریم.

فریدون بابایی‌اقدام ادامه داد: به نمایندگان مجلس پیشنهاد می‌دهم نظارتی برای اجرای قوانین مصوب خود داشته باشند و اعتباراتی که برای واحد های آسیب دیده در نظر گرفته می‌شود برای بازسازس و توانمندسازی و همچنین مقاوم سازی در سال آینده در نظر گرفته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه ضمن قدردانی از شهردار تبریز به جهت پرداخت به موقع حقوق کارکنان اظهار داشت: تدابیر لازم جهت پرداخت به موقع پاداش و عیدی کارکنان باید مد نظر قرار گیرد.

کریم صادق زاده افزود: انتظار داریم شهردار تبریز به نکته نظرات منتخبان کارگران و مجمع نمایندگان پاکبانان و نگهبانان فضای سبز توجه کند.

وی گفت: در صورت توجه به موقع به درخواست ها تنش های کارگری در مجموعه شهرداری را شاهد نخواهیم بود.

صادق زاده گفت: لازم است مشکلات صنف کارگری از جمله تبدیل وضعیت بزودی حل و فصل شود.

آفتاب

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman