میخواهید آرتکس خود را با تخته گچ تعویض کنید؟

میخواهید آرتکس خود را با تخته گچ تعویض کنید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۳ | ۱۳۹۹/۱۱/۲۳

با نگاه کردن به سقف صاف و زیبایم نفسی رحت کشیدم. میدانم می توانستیم خودمان تخته گچ را به سقف نصب کنیم و می دانستم می توانستیم گچ کاری را خودمان به انتها برسانیم. اما واقعا زنگ زدن به فردی حرفه ای باعث می شد فکر کنیم انگار به بزرگسالی زنگ زده ایم، و در واقع با تخته گچ حال حاضر چیزی وجود ندارد که از پسش بر نیاییم.

به گزارش اخبار ساختمان، داشتن یک پروژه نوسازی بزرگ باعث دلهره می شود، در این مورد ما دکوراسیون اتاق بازی قدیمی خود را تغییر دادیم، اما سال ها نمی دانستیم از کجا شروع کنیم. اما سال گذشته احساس کردیم که دیگر نمی توانیم با سقف آرتکس خود ادامه دهیم و زمان اتاقی تازه فرا رسیده بود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت گچکاری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک کناف کار در تهران باشید می‌توانید درخواست کناف ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 



ما در انجام دکور عالی هستیم ولی کارهایی وجود دارند که دوست نداریم آن ها را انجام دهیم. اتاق به تغییرات زیادی نیاز داشت، اما سقف آرتکس غول آخر بود. نمی دانید چقدر از سقف متنفر بودم. سقف اصلی ما از گچی بود اما پس از مدتی به سمت پایین خم شد و ما برای تعمیر آن از فردی حرفه ای کمک گرفتیم و سپس خودمان سقف آرتکس را (به طور موقتی) نصب کردیم. اما پس از گذشت ده سال همچنان همان را داریم.

به سقف خود نگاهی انداختیم و متوجه شدیم زمان تغییر فرا رسیده. سالهاست که متوجه شدیم برای نصب تخته گچ، کارهای بزرگ را فردی حرفه ای انجام می دهد و باقی کارها را خودمان می توانیم به انجام برسانیم.

برای مثال وقتی میخواستیم اجاق چوبی خود را کاملا آماده کنیم، تخته گچ ها را خودمان آماده کردیم و سپس فردی حرفه ای اجاق و کاشی کاری های آن را انجام داد و در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی زیادی شد.

این کار باعث می شود به لحاظ مالی و زمانی مدیریت همه چیز را به دست بگیرید. حتی باعث می شود استرس نداشته باشید و موقع انجام دوباره کار ذهنی حرفه ای داشته باشید.

به توصیه ها عمل کنید و سعی کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بنابراین، فقط اجازه دهید شخصی دیگر کارهای استرس زا را انجام دهد. اگر به "چک ترید" بروید و کد پستی خود را قرار دهید، خیلی سریع فردی حرفه و محلی برایتان پیدا می کنند. نه تنها "چک ترید" کارهایش را به خوبی انجام می دهد، بلکه می توانید نظر مشتریان آن ها را نیز بشنوید و عکس های واقعی از کارهایشان ببینید.

خاطر جمع شدید؟ حالا دیگر خیالتان راحت است که فرد استخدام شده شما را با آشفتگی رها نخواهد کرد، پول بیشتر نخواهد گرفت و کار را به خوبی به پایان می رساند.

آیا می توانم روی سقف آرتکس خود تخته گچ نصب کنم؟

بنابراین ما تحقیقات خود را انجام دادیم و با نصب تخته گچ، به سقف زشت مان رنگ و لعابی بخشیدیم. فرد حرفه ای گفت بله امکانش وجود دارد و آن را سنباده کرد و سپس تخته چوب را روی آن نصب نمود. حس کردیم شاید بتوانیم کار دیگری انجام دهیم و از فرد حرفه ای خواستیم چیز جدید امتحان کند، او گفت: واقعا؟ حالا سقف تان از جنس آرتکس است، باید تمام آن را جدا کنم و دوباره از نو شروع کنم. هم سریع تر است هم ارزان تر البته اگر خودتان تمیزکاری ها را انجام دهید.

ما همیشه خوشحال می شویم در میزان هزینه و زمان صرفه جویی کنیم. و پس از این که با فرد حرفه ای هماهنگ کردیم، زمان و قرار کار را تعیین نمودیم.

نکته: چطور است به خود دردسر ندهید و همه چیز را در یک گوشه جمع کنید. فقط کافی است یک طرف را پیدا کنید و همه چیز را در آن جا انباشته کنید، البته ما چنین کاری نخواهیم کرد.

وقتی سقف جدا شد، متوجه شدیم اتاقمان خیلی بزرگ است و چراغ های آویز بلندمان نیز بسیار بزرگ بوده اند. سقف خانه ما کوتاه است و همیشه می خواستیم نورپردازی خوبی داشته باشیم. به همین دلیل دوباره به چک ترید مراجع کردیم تا برق کاری حرفه ای پیدا کنیم. چون می دانستیم اگر قرار است کاری برای سیستم برق انجام دهیم، الان وقت مناسبی است.

 



پس از این که برق کار همه جا را بررسی کرد گفت که به چهار چراغ آویزان نیاز داریم.چهار هفته بدون برق زندگی کردیم و پس از آن سقف تخته گچی جدیدمان از راه رسید.

وقتی همسرم پیشنهاد کرد به عنوان دستیار نصاب به او کمک کند، بار دیگر در هزینه ها صرفه جویی کردیم؛ تخته های گچی از ورقه های سنگین و بزرگی ساخته شده اند که این موضوع داشتن دستیار را الزامی می کند.

وقتی تخته ها بلند شدند زمان طرح ریزی گچ بود که در این بخش یک لیوان قهوه تهیه کردم و از اتاق خارج شدیم. چرا که این کار برای ما مناسب نیست.

اما آه شادی لطیف آن گچ صورتی رنگ. حتی در تاریکی هم اتاق زیباتر به نظر می رسید.

سپس برق کار برای ترمیم و نصب دوباره بازگشت و چراغ ها را نصب کرد. با کمی غر قبول کرد برای نصب لبه ها هم بازگردد.

وقتی کار سقف به پایان رسید ما باید انتهای کار را انجام می دادیم. فرد حرفه ای سقف را صاف کرده و رنگ جدیدی به آن زد. سپس من با کاغذ دیواری وارد کار شدم.

تبدیل بزرگی است مگر نه؟ در عرض چند روز، از اتاقی کهنه به اتاقی زیبا و عالی رفتیمو حالا تنها کاری که باید بکنیم این است که اتاق را رنگ آمیزی کنیم و مبلمان را به آن بازگردانیم.

 



تغییری بزرگی است مگر نه؟ فقط چند روز کار غیر معمولی داشتیم؛ آماده کردن اتاق، نصب تخته گچ و نصب چراغ و لبه ها. به طور کلی یک هفته طول کشید تا دکوراسیون اتاق را تغییر داده و رنگ آمیزی ها را انجام دهیم و با این که کار اصلی را انجام ندادیم اما افتخار می کنیم که نتیجه کار خوب بوده و ارزشش را داشته است.

درباره کابوس نصب کفپوش و غیره صحبت نمی کنیم، چرا که بحث دیگری است...


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman