بازدید وزیر راه از طرح مسکن ملی در سمنان

بازدید وزیر راه از طرح مسکن ملی در سمنان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۹ | ۱۳۹۹/۱۰/۲۵

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسوولان استان سمنان از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر سمنان بازدید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ثبت‌نام ۸۵۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در غرب استان با پرداخت آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی نهایی شد.

حسین دهقان ابراز داشت: پنج‌هزار و ۸۲۲ نفر در غرب استان سمنان شامل شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن در غرب استان سمنان، چهار هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط نبودند یا نسبت به تکمیل پرونده اقدام نکردند که در نهایت بعد پایان فرصت قانونی از فهرست متقاضیان حذف شدند.

وی بیان کرد: یک‌هزار و و ۲۰ نفر از مجموع ثبت‌نام کنندگان در غرب استان سمنان واجد شرایط برای دریافت خانه در طرح اقدام ملی مسکن شدند که از این تعداد تنها ۸۵۰ نفر نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت آورده اولیه به میزان ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان افزود: ۱۲۲ هزار و ۵۹ متر مربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ۱۱.۸ هکتار از اراضی ملی و ۴.۸ هکتار از اراضی بازآفرینی شهری برای احداث خانه در طرح اقدام ملی مسکن در غرب استان سمنان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: سه‌هزار و ۱۶۶ نفر در شهر سمنان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۹۴ نفر نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت آورده اولیه اقدام نمودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: مشکل در تامین آورده اولیه، نرخ تسهیلات و نداشتن شرایط اولیه از جمله دلایل کاهش تعداد متقاضیان نهایی خانه در طرح اقدام ملی مسکن است.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی از عصر چهارشنبه در استان سمنان به سرمی برد و بازدید از روند اجرای محور ارتباطی در حال تکمیل سمنان- فیروزکوه، سمنان- سرخه، دامغان- معلمان، حضور در نشست بررسی وضعیت طرح‌های اجرایی در استانداری، بازدید از بیمارستان در دست ساخت مهدیشهر و بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن، از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان بود.

وزیر راه و شهرسازی بعد از بازدید از طرح‌های در دست ساخت در شهرستان سمنان و شهرستان‌های همجوار، به شهرستان شاهرود سفر خواهد کرد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman