یک مقام مسئول در زنجان مطرح کرد:

آغاز ساخت 5000 مسکن ملی در زنجان

آغاز ساخت 5000 مسکن ملی در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۲ | ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: عملیات اجرایی برای حدود ۵۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان آغاز شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، سعید شاهین‌فر در ادامه گفت: بیش از ۱۸ هزار واحد در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن برای استان زنجان در نظر گرفته شده است و تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر از متقاضیان پالایش شدند و قرعه‌کشی به منظور تعیین محل پروژه‌ها برای تعدادی از متقاضیان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی برای حدود ۵۰۰۰ واحد در استان آغاز شده است، عنوان کرد: این پروژه‌ها در مراحلی همچون تهیه دستور نقشه یا طراحی نقشه، اجرای قالب‌بندی، فوندانسیون، اجرای ستون یا سقف اول هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در نقاط مختلف زنجان زمین‌هایی برای احداث پروژه‌های طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: منتظر هستیم تا واریز وجه مرحله اول توسط متقاضیان انجام شود و تعداد به ۳۰۰۰ نفر برسد تا قرعه‌کشی مرحله دوم، یعنی تعیین پروژه را انجام دهیم.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه با تکمیل پرونده متقاضیان حدود ۲ میلیون مترمربع بنا احداث خواهد شد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای اجرای همه پروژه‌ها با کمبود کارگر ماهر مواجه شویم و طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین نظام مهندسی ساختمان استان و دستگاه‌هایی همچون فنی ‌و حرفه‌ای منعقد شده، باید آموزش‌های لازم به کارگران ساختمانی ارائه شود.

وی با بیان اینکه قصد داشتیم در پروژه‌های اقدام ملی از انرژی‌های پاک استفاده کنیم، ادامه داد: در سال‌های آینده استفاده از سوخت‌های فسیلی در دنیا محدود خواهد شد و در این رابطه برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین از پیشنهاد مهندسان و شرکت‌های حقوقی استقبال می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه پیشنهادهایی مبنی بر استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین برق این ساختمان‌ها مطرح شده است، یادآور شد: این موضوع باید از لحاظ اقتصادی و فنی مورد بررسی قرار گیرد تا کارآیی و صرفه‌ اقتصادی آن توجیه‌پذیر باشد.

شاهین‌فر خاطرنشان کرد: باید مقدار تولید برق و قیمت تمام‌شده سیستم‌های خورشیدی محاسبه شود و ببینیم که چقدر هزینه ساخت را بالا می‌برد و بازگشت سرمایه آن چه میزان است و آیا می‌توانند مازاد برق تولیدی را به اداره برق بفروشند و در صورت توجیه‌پذیر بودن طرح‌ها از تکنولوژی‌های معماری پایدار بهره‌گیری می‌‎‌شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman