استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

ساخت‌وساز مسکن در شهرکرد ضرورت دارد

ساخت‌وساز مسکن در شهرکرد ضرورت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۳۹۹/۱۰/۱۰

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت و ساز مسکن در شهرکرد باهدف ایجاد تعادل در قیمت مسکن در دستور وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، اقبال عباسی ۹ دی‌ماه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در چهارمحال و بختیاری بسیار بالا است، اظهار کرد: بنابراین ضرورت دارد ساخت و ساز مسکن در شهرکرد باهدف ایجاد تعادل در قیمت مسکن در دستور کار این وزارتخانه قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۰ درصد از کل اعتبارات مربوط به احیای بافت فرسوده به این استان اختصاص یافته است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای استفاده بهینه از این اعتبارات ضروری است.

وی در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: حدود ۴۰۰۰ نفر واجد شرایط در این استان شناسایی شده است، نیاز است در اسرع وقت مدیرکل راه و شهرسازی نسبت به تهیه زمین اقدام کند، همچنین اعتبار مورد نیاز برای زیرساخت‌های مسکن مهر تامین شود.

عباسی با اشاره به لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی تعهد دارد مقدمات روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان را انجام بدهد، این فرآیند باید تسریع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص محور دهستان موگویی به شهر فریدن اصفهان، یادآور شد: عملیات اجرایی زیرساخت‌های این طرح در دست اجرا است، اعتبار این طرح باید توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شود.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی محور ارتباطی شهرکرد- بروجن به لردگان توسط وزارت راه و شهرسازی تسریع شود، همچنین تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه به سفیددشت در اولویت وزارت راه و شهرسازی در سال‌جاری باشد.

همچنین اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به طرح‌های مهم و حیاتی چهارمحال و بختیاری و نقش این طرح‌ها در توسعه این استان، اظهار کرد: طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت پس از اختصاص اعتبار اولیه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، اما ادامه این طرح نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در خصوص اجرای طرح پروژه آبرسانی بن- بروجن، خاطرنشان کرد: برای تسریع در اجرای این طرح نیازمند تخصیص ۲۰۰ میلیارد دیگر اعتبار هستیم، این پروژه برای مردم استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری سریع از طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه جاده‌های ارتباطی در این استان، بیان کرد: نیاز است هماهنگی لازم برای حضور مسئولان ملی برای بازدید و آغاز عملیات اجرایی محور ایذه به لردگان در اسرع وقت انجام شود.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman