مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان خبر داد:

ثبت‌نام 29 هزار نفر در طرح مسکن ملی

ثبت‌نام 29 هزار نفر در طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۸ | ۱۳۹۹/۱۰/۰۹

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث چهار هزار و ۹۴۷ واحد مسکونی پرداخت شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، جلال‌الدین سلیمی در اولین نشست شهرداران استان با موضوع راهکارهای تامین مالی و توسعه بخش مسکن در استان اظهار داشت: تاکنون هزار و ۹۷۳ سهمیه برای بازسازی بافت فرسوده گرفته شده و تعداد هزار و ۶۵۰ قرارداد منعقد شده است.

به گفته وی، در بخش حوادث غیرمترقبه مانند زلزله ۶۷۰ واحد بازسازی شده است.

سلیمی یادآور شد: طبق پایش وزارت مسکن ۲۲ هزار نفر مشمول طرح ملی می‌شوند که از این تعداد هشت هزار و ۵۶۶ نفر در استان اقدام به افتتاح حساب کردند و وارد پروسه ثبت‌نام شدند.

به گفته وی، تاکنون ۲۹ هزار نفر در استان برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس امور شعب بانک مسکن استان کردستان با تاکید بر اینکه در پنج سال آینده شاهد روند پایداری در طرح ملی مسکن و نیز تغیر سیمای مسکن خواهیم بود اظهار کرد: تعداد واحد مسکن احداث شده در کشور باید به یک میلیون واحد برسد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن ۹۰ درصد حوزه مسکن را تامین می‌کند افزود: هم اکنون بانک مسکن در پروژه‌های مسکن مهر درگیر ساخت و ساز مسکن است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث چهار هزار و ۹۴۷ واحد مسکونی پرداخت شده است.

سلیمی با اشاره به فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری گفت: بانک مسکن با نگرش سازندگی در راستای توسعه و پیشرفت استان و بازسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد آپارتمان‌ها و در دست اقدام بودن پروژه طرح مسکن ملی اظهار کرد: این طرح در شهرستان‌های سنندج، سقز، کامیاران و دهگلان در حال پیش روی است.

رییس امور شعب بانک مسکن استان کردستان افزود: در حوزه بافت فرسوده جوانان زیادی مشمول پرداخت تسهیلات جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان و بانه در اولویت اجرای طرح ملی مسکن قرار دارند، گفت: در این شهرستان‌ها، شهرهای حاشیه شهر بازار پررونقی خواهند داشت و در راستای اصلاح سیمای شهر نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

وی افزود: بانک مسکن برای احداث ۴۷ درصد مسکن مهر تسهیلات بانکی پرداخت کرده است.

سلیمی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت استان در هرم سنی ۱۵_۳۰ سال قرار دارند اظهار کرد: تقاضا برای مسکن در این رده سنی روبه افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است، تحقق فرمایش رهبر در اجرای برنامه‌ها را جزو وظایف دینی، اقتصادی و اخلاقی دانست.

مدیرکل امور شهری استانداری کردستان نیز گفت: امروز بانک مسکن در کنار ساخت و ساز قرار گرفته و در راستای خدمات رسانی به مردم تسهیلات بیشتری به این بخش اختصاص داده است.

جمشید اسدی افزود: هزینه ساخت و ساز مسکن افزایش یافته است اما بانک مسکن در کنار متولیان امر ساخت و ساز قرار گرفته است.

وی یادآور شد: علیرغم کاستی‌ها و کمبود اعتبارات خدمات دهی به مردم استان با تلاش مضاعفی انجام می‌شود.

وی تامین سرپناه برای اقشار مختلف مردم دغدغه دولت عنوان کرد و گفت: ساخت و ساز مسکن در استان تبعات مثبتی در حوزه اشتغال عوامل اجرایی و جامعه مهندسی بدنبال خواهد داشت.

کردستان دارای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۷۰ درصد جمعیت را شهری تشکیل داده است، اقتصاد کردستان وابسته به دامپروی و کشاورزی است.

فارس

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman