رنجش بازار مسکن ابهر از وجود دلالان

رنجش بازار مسکن ابهر از وجود دلالان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۹/۳۰

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ابهر گفت: بنگاه‌های املاک و دلالان از دلایل اصلی افزایش قیمت زمین و مسکن در ابهر است.
به گزارش اخبار ساختمان، فریدون محمدبیگی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت مسکن در ابهر، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در حد کاهشی است ولی مردم استقبال چندانی در این عرصه ندارند.

وی از راکد بودن بازار مسکن در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تنها درآمد بنگاه‌های املاک از طریق اجاره است که متاسفانه قیمت اجاره نیز بسیار بالا رفته و بسیاری از جوانان، توانایی اجاره حتی یک واحدهای کوچک را نیز ندارند.

این مسئول با اشاره به شرطی شدن اجاره‌ها در ابهر، یادآور شد: در کنار اجاره بالا، موجر نسبت به تعیین شرایط برای مستاجر مانند عروس و داماد بودن و یا حداقل داشتن یک فرزند نیز اقدام می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ابهر، افزایش قیمت مسکن در ابهر را غیرمنطقی عنوان کرد و افزود: قیمت زمین و مسکن در برخی از نقاط ابهر حتی با برخی از نقاط تهران برابری می‌کند و حتی در برخی از نواحی، بالاتر از تهران است.

محمدبیگی با بیان اینکه در حال حاضر معامله‌ای در بازار مسکن ابهر انجام نمی‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل این امر نیز ناتوانی مردم از خرید به علت قیمت‌های نجومی و غیرمنطقی بودن قیمت‌ها است.

این مسئول از دلالان به عنوان یکی از موثرترین عوامل افزایش قیمت مسکن در ابهر یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی از بنگاه‌ها نیز هم‌دست دلالان بوده و فقط به فکر جیب خودشان هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، رئیس اتحادیه مشاوران املاک ابهر، با اشاره به اینکه قیمت مسکن در هیدج نیز نسبت به جمعیت و امکاناتی که دارد، بالا است، متذکر شد: افزایش قیمت مسکن نیز طی سال‌جاری در این شهر جوانان را با مشکل مواجه کرده که حل این معضلات نیازمند تدابیر جدی مسئولان در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد گرانی مسکن به این علت است که افراد غیرتخصصی مسئول بنگاه‌های املاک هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جواز تاسیس بنگاه املاک به هیچ‌ عنوان به افراد متقاضی داده نمی‌شود، مگر اینکه پروانه تخصصی را کسب کنند.

ایسنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،ابهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman