یک نماینده مجلس مطرح کرد:

بازار مسکن اسیر سفته بازی شده است

بازار مسکن اسیر سفته بازی شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۶ | ۱۳۹۹/۰۹/۲۲

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه بازار مسکن درگیر دلال بازی و سفته بازی شده، گفت: وضعیت مسکن به اندازه ای آشفته است که نیاز به اصلاحات سریع دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت ها، گفت:هر روز بدون حساب و کتاب هزینه‌های زندگی به شکل سرسام آوری افزایش می یابد که یکی از این موارد افزایش قیمت مسکن است که در چند وقت اخیر تحت تاثیر سایر بازارها افزایش قیمت یافته است که قطعا بخشی از این افزایش قیمت حباب است.

وی با بیان اینکه با وجود تورم مردم حتی برای یک روز هم نمی توانند برنامه‌ریزی کنند، افزود: آشفته بازار مسکن و اجاره بها، از مواردی است که باعث نگرانی و اضطراب مردم شده و با گرانی مسکن و سایر مخارج زندگی مجالی برای ازدواج و اشتغال جوانان نمانده است. این تورم و گرانی‌ها و ضعف دراجرا و نظارت، نیازمند اقدام فوری و کارآمد قوای کشور و در راس آنها مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: بازار مسکن درگیر دلال بازی و سفته بازی شده و توسط عده‌ای احتکار انجام می‌شود. مگر یک فرد چند خانه برایزندگی احتیاج دارد؟

سلیمی اظهار داشت:وضعیت مسکن به اندازه ای آشفته است که نیاز به اصلاحات سریع دارد و یکی از مهمترین گامها ضرورت تصویب و اجرایی شدناخذ مالیات از خانه های خالی است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه تا کنون اقدام چندانی برای شفافیت و نظارت بر عملکرد دفاتر املاک انجام نشده، عنوان کرد: لازم است مسئولان مربوطه به مسئله ساماندهی فعالیت دفاتر مشاوران املاک ورود کنند، برخی نمایندگان مجلس در ورود به موضوع ساماندهی فعالیت دفاتر مشاور املاک پیشگام شده و پیگیر آن هستند.

تسنیم

برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman