عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

راهکار مدیریت بازار مسکن؛ تولید انبوه است

راهکار مدیریت بازار مسکن؛ تولید انبوه است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۳۹۹/۰۹/۲۲

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن به نتیجه قابل قبول نمی‌رسد، گفت: این مسئله موجب شده که بسیاری از ثبت نام کنندگان طرح، نسبت به واریز مبالغ پیش خرید اقدام نکنند، زیرا بسیاری از مردم اعتمادی به این طرح ندارند.
به گزارش اخبار ساختمان، غلامرضا شریعتی اندراتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن، گفت: در شرایط کنونی کشور با کمبود چهار میلیون واحدی مسکن مواجه است، این مسئله موجب افزایش چشمگیر قیمت ها در دو سال اخیر شده است. این مسئله موجب شد که مجلس نسبت به تدوین طرح جهش تأمین و تولید مسکن اقدام کند تا بر اساس آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، درباره تأثیر طرح اقدام ملی مسکن در بهبود بازار، افزود: بر اساس این طرح قرار است که دولت تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بسازد، متأسفانه دولت در هفت سال اخیر هیچ اقدامی برای تولید انبوه مسکن صورت نداد و با توجه به عقب ماندگی کلان در حوزه ساخت و ساز، طرح اقدام ملی نیز نمی تواند نقش گسترده ای در کاهش کمبودها داشته باشد.

شریعتی ادامه داد: متأسفانه دولت دوازدهم خیلی دیرهنگام اقدام به اجرای طرح های تولید مسکن کرد، از این رو با توجه به اینکه دولت در روزهای پایانی خود قرار دارد، بعید است که طرح مذکور به نتیجه قابل قبولی برسد. این مسئله موجب شده که بسیاری از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی نسبت به واریز پیش خرید اقدام نکنند، زیرا بسیاری از مردم اعتمادی به این طرح ندارند.

تنها راه مدیریت بازار مسکن و تعدیل قیمت ها، تولید انبوه مسکن است

وی با بیان اینکه تنها راه مدیریت بازار مسکن و تعدیل قیمت ها، تولید انبوه مسکن است، گفت: اجرای طرح جهش تأمین و تولید مسکن و تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال موجب بروز ثبات و آرامش در بازار می شود و عملا این مسئله هم به نفع خریدار و هم به نفع سازندگان است.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman