افزایش 10 درصدی قیمت بتن در کرمان

افزایش 10 درصدی قیمت بتن در کرمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۸ | ۱۳۹۸/۰۴/۲۵

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با توجه به ورشکسته شدن چند تولیدکننده شن و ماسه و بیرون رفتن آنها از بازار و ماندن دیگر تولید کنندگان در بازار با وجود مشکلات زیاد با ۱۰ درصد افزایش قیمت نمی توان در استان بتن تولید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدعلی دهقان در دوازدهمین نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان افزود: با این شرایط اگر تولید شن و ماسه در استان متوقف شود تهیه آنها از استان های دیگر استان را در زمینه بتن، آسفالت، صنعت ساختمان دچار مشکل ساخته و در نهایت کارهای ساختمانی از رونق خواهد افتاد و عمران استان متوقف خواهد شد.

وی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار کشور نزدیک به ۳۸ درصد قیمت سیمان را در سطح کشور افزایش داده که مورد سئوال واحدهای نظارتی بود که چرا زمانی که هیات دولت گفته حداکثر ۱۰ درصد افزایش این کالا باشد ولی در عمل می بینیم که بیش از ۱۰ درصد تا ۶۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به سفر معاون وزیر کشور به استان در هفته گذشته افزود: با توجه به اینکه برخی استان ها تولید کننده برخی اقلام هستند و بعضی نیز تنها وارد کننده هستند لذا قیمت گذاری برخی از نرخ ها محلی است و نمی توان به صورت ملی برای آنها قیمت گذاری کرد.

دهقان بیان داشت: بر این مبنا قرار شد تا ستاد بازار ملی مخصوص کرمان تشکیل شده تا بعضی قیمت ها را به تصویب ستاد بازار کشور برسانیم.

وی همچنین گفت: تفاوت قیمت گوشت مرغ در استان کرمان و یزد یک‌هزار تومان است و اما چرا با وجود قیمت یارانه ای نهادهای توزیع دامی شاهد گران بودن قیمت مرغ در استان کرمان باید باشیم؟

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان تصریح کرد: ظرف دو یا سه روز آینده استان باید قیمت گوشت مرغ را به قیمت استان های مجاور رسانده در غیر اینصورت از صادرات مرغ جلوگیری خواهیم کرد.

دهقان با اشاره به سه هزارو ۵۰۰ تن شکر در انبارهای استان کرمان گفت: برای توزیع بخشی از این کالا باید اجازه ستاد مرکزی را داشته باشیم.

وی از تقاضای توزیع ۲ هزار تن شکر از ستاد مرکزی (ستاد تنظیم بازار کشور) در روزهای آینده خبر داد و گفت: این تقاضا براساس سهمیه هر شهرستان به نسبت سرانه جمعیت آن ارائه و تخصیص داده شده است تا بین خانوارها توزیع شود.

مجید نژادبیگلری مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان نیز در ادامه گفت: برای ماه مبارک رمضان ۶ هزار و ۵۸۴ تن شکر در دو مرحله در قالب طرح ضیافت در سطح استان کرمان توزیع شد که ۴ هزار تن آن سهمیه صنف صنعت بود که ۹۵ درصد آن جذب شده است.

وی افزود: حدود ۴۰۰ تن باقیمانده از این مقدار شکر تا چند روز آینده جذب خواهد شد و این علاوه بر ۳ هزار و ۵۰۰ تن شکری است که در انبارهای استراتژیکی استان موجود است.

ایرنا

برچسب ها:

قیمت ،مصالح ،ساختمان ،بتن ،ماسه ،یسمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman