کاهش شیب رشد قیمت مسکن در آبان ماه؛

رشد 1.8 درصدی قیمت مسکن در آبان ماه

رشد 1.8 درصدی قیمت مسکن در آبان ماه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۹/۱۷

بررسی تغییر و تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه امسال نشان می‌دهد که که قیمت هر متر مربع مسکن با شیب کمتری نسبت به مهرماه افزایش داشته و با رشد ۱.۸ درصدی به قیمت ۲۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، این درحالی است که در مهرماه نسبت به شهریورماه امسال قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران حدود ۱۰ درصد رشد داشته است که نشان می‌دهد در آبان ماه سرعت رشد قیمت مسکن کاهشی بوده است.

البته قیمت مسکن در آبان ماه نسبت به سال گذشته حدود ۱۱۸ درصد افزایش داشته است و از رقم ۱۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان در آبان ۹۸ به رقم ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان در آبان ۹۹ رسیده که رقم قابل توجهی است.

روند صعودی قیمت مسکن چند ماهی می‌شود که بازار مسکن را آشفته کرده و برخی از خریداران ملک را به جهت افزایش‌های بیش از حد از خرید منصرف کرده است.

البته برخی از کارشناسان انصراف از خرید ملک و کاهش معاملات را به دلیل کاهش قدرت خرید مردم به دلیل افزایش بیش از حد قیمت ملک می‌دانند و نبود ثبات در بازار را عامل مهمی در کاهش معاملات مسکن عنوان می‌کنند.

در همین راستا با احمدرضا سرحدی، کارشناس بازار مسکن انجام داشتیم که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

شیب نزولی قیمت‌ مسکن قطعی است

پس از فروکش کردن آثار روانی انتخابات آمریکا قیمت دلار با کاهش چند هزار تومانی قیمت روبرو شد که تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن خواهد داشت.

قیمت‌ها بیشتر میل به روند کاهشی دارند که دو دلیل عمده برای آن مطرح است یکی اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالا است و خریداران توان خرید ملک را ندارند و به امید کاهش قیمت هستند دلیل دوم اینکه فروشندگان از شکست قیمت‌ها و کاهش سود در آشفته بازار مسکن واهمه دارند.

در حال حاضر اکثر افراد میل به فروش ملک خود دارند و فروشندگانی که تا چند وقت پیش قصدی برای فروش نداشتند از ترس اُفت قیمت‌ها فروشنده شدند.

اغلب خریداران با وجود عرضه بالای ملک در مدت اخیر به دلیل امید به کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید ملک منصرف شدند.

با توجه به روند نزولی قیمت ارز و روشن شدن روابط بین الملل پیش بینی کاهش قیمت مسکن در بازار دور از انتظار نخواهد بود.

قطعا شاهد یک شیب به شدت نزولی در قیمت‌های مسکن خواهیم بود و مسکن از جمله کالا‌های اساسی است که در مدت اخیر با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده بود.

فارس

برچسب ها:

معاملات مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman