با حضور رییس سازمان بهزیستی انجام شد:

افتتاح 42 واحد مسکن مددجویی در ایلام

افتتاح 42 واحد مسکن مددجویی در ایلام
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۳ | ۱۳۹۹/۰۹/۱۶

همزمان با گرامیداشت هفته معلولان ۴۲ واحد مسکونی مددجویان روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدیوکنفرانس در استان ایلام افتتاح شد.
به گزارش اخبار ساختمان، این تعداد واحد مسکونی در قالب ۱۹۴۳ واحدی است که امروز یکشنبه با حضور وحید قبادی دانا به صورت همزمان به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور به مناسبت هفته تکریم افراد دارای معلولیت، واگذار شد.

رییس اداره هماهنگی موسسات و مشارکت های مردمی بهزیستی ایلام در این خصوص گفت: برای ساخت هریک از این واحدهای مسکونی ۱۰۰ میلیون ریال کمک به مددجویان واگذار شده است.

مجید صابری افزود: علاوه بر این هزینه انشعاب برق، گاز و آب و پروانه ساخت این منازل مددجویان به مبلغ میانگین هرکدام ۱۵۰ میلیون ریال نیز بصورت رایگان صادر شده است.

وی با با بیان اینکه امسال این اداره کل در مجموع احداث ۱۹۳ واحد مسکونی مددجویان مشارکت داشته است، افزود: از این تعداد واحد مسکونی ۶۷ منزل ویژه خانواده های دارای ۲ معلول به بالا است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این مشارکت در ساخت ۹۴۱ واحد مسکونی مددجویان توسط این اداره‌ کل در حال انجام است که در آینده تکمیل و مورد بهره بردادری قرار خواهند گرفت.

به گفته صابری، این واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان احداث شده اند که برای هر یک از این واحدها کمک های بلاعوض و تسهیلات پرداخت شده است.

وی میانگین مبلغ کمک بلاعوض برای مددجویان عادی را ۱۰۰ میلیون ریال، خانواده های ۲ معلولی ساکن در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال و خانواده های ۲ معلولی ساکن در مناطق شهری را ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

معاون بهزیستی ایلام گفت: امسال همچنین تعداد ۵۰۰ مورد انشعابات آب، برق و گاز منازل مددجویان بصورت رایگان انجام شده است.

۳۳ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن مددجویی ،ایلام 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman