مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر خبر داد:

تامین زمین برای طرح مسکن ملی در بوشهر

تامین زمین برای طرح مسکن ملی در بوشهر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۴ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۳

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: دو هزار و ۲۱ قطعه زمین در ۱۲ شهر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حمید حیدری بریدی در نشست با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی در راستای کمک به بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در استان بوشهر صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی اضافه کرد: در راستای بازسازی مناطق سیل‌زده استان بوشهر، ۵۱ میلیارد تومان برای پرداخت به منازل آسیب دیده شهری و روستایی کنگان، جم، دیر، دشتستان و گناوه تخصیص یافته است.

حیدری بریدی از پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد به هر واحد آسیب‌دیده شهری خبر داد و افزود: همچنین برای هر واحد ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی کم‌بهره و ۲۹ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: برای هر واحد مسکونی شهری برای بازسازی در مجموع ۹۴ میلیون تومان به صورت وام چهار درصد و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های کنگان، جم، دیر، دشتستان و گناوه، به صاحبان واحدهای آسیب‌دیده روستایی ۴۰ میلیون تومان وام با سود چهار درصد، ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره معیشتی و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

حیدری بریدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۰ میلیون تومان وام کم بهره و کمک بلاعوض برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۳۰ میلیون تومان وام بازسازی و معیشتی با نرخ سود چهار درصد و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ۵۷۶ واحد مسکونی که آسیب دیده‌اند پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به سهم دو هزار و ۳۰۰ واحدی استان بوشهر در طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی دو هزار و ۲۱ قطعه زمین در ۱۲ شهر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار کرده است.

وی ادامه داد: برای شرکت در طرح اقدام ملی مسکن در استان بوشهر تاکنون ۲ هزار و ۹۷۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

لزوم تسریع در پیشبرد پروژه‌ها

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات گسترده بنیاد مسکن در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار امام راحل است.

عبدالکریم جمیری با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی استان اضافه کرد: تلاش داریم تا در سطح کلان برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی استان بوشهر پیگیری لازم را داشته باشیم.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman