یک نماینده مجلس مطرح کرد:

بخش مسکن بر صنایع مختلف اثرگذار است

بخش مسکن بر صنایع مختلف اثرگذار است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۵ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۹

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به تاثیر مسکن در سایر صنایع گفت: نیاز کشور در بخش مسکن سالانه یک میلیون واحد مسکونی است و ساخت مسکن موتور محرکه بخش‌های زیادی از اقتصاد است.
به‌ گزارش اخبار ساختمان، علی اکبر کریمی در دیدار با اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه اظهار داشت: اکنون بخش مسکن و ساختمان به عنوان بخش پیشران اقتصادی بخش مهمی است و یکی از موضوعات مهم با دولت این است که چرا در سال‌های اخیر اقدام جدی در زمینه توسعه بخش مسکن و ساختمان انجام نداده و به عبارتی بخش مسکن رها شده است.

وی افزود: بخش مسکن به عنوان بخش پیشران می‌تواند رشته‌های تولیدی و صنعتی به جریان بیندازد و اشتغال سریع داشته باشد به طوری که سالانه حدود یک میلیون واحد نیاز کشور علاوه‌بر نوسازی بافت‌های فرسوده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا آمارها در هشت سال گذشته آمار پایینی است که عقب افتادگی متراکم شده‌ای در حوزه مسکن با حجم بالای مستاجران و مشکلات این حوزه داریم که یکی از عوامل پیشگیری از ازدواج بخش مسکن جوانان است بنابراین هرچه در این زمینه رونق باشد برای سازمان نظام مهندسی نیز مطلوب‌تر است.

کریمی تصریح کرد: در استان به ویژه اراک یکی از معضلات موجود طرح جامع اراک است که متاسفانه سال‌های بسیار به سبب بی‌تدبیری و بی‌مسئولیت‌ها پیگیری نشده که از سال 95 به دنبال این موضوع بودم و در این دوره از وزیر راه و شهرسازی سوال طرح کردم.

وی بیان کرد: تاخیر در تصویب طرح جامع اتفاق خوبی نیست، به طوری که می‌توان گفت با این موضوع اراک را حبس و فضای برای توسعه آن در نظر گرفته نشده درصورتیکه با توسعه شهر امکان جذب سرمایه‌گذاری‌ها نیز فراهم می‌شود و درشهرهایی از جمله قم این توسعه دیده می‌شود اما فرصت‌های رشد از شهر اراک گرفته شده است بنابراین به دنبال اصلاح طرح جامع فعلی هستیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکل دیگر ضوابطی تحمیلی بر شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها است به طوری که منع تراکم بیش از 6 طبقه تصویب و ابلاغ شده که در مناطق بلندمرتبه‌سازی انجام شود اما این نقاط مشخص نشده است و مردم نیز بلاتکیف شدند، موضوع فرهنگ‌سازی عمومی برای ساختمان و کیفیت و نما آن نیز موضوع مهمی است که با همکاری صدا و سیما باید انجام شود به طوری که برآیند این اقدام سبب پررنگ شدن نقش و اهمیت و جایگاه مهندسی در ساختمان می‌شود.

کریمی بیان کرد: همه ملزم به رعایت قوانین و مقررات نمای ایرانی و اسلامی هستند و استفاده از المان آجر به عنوان المان سنتی از نظر کیفیت و تناسب با محیط تناسب بالایی دارد و کارخانه‌های آجر مدرن در کشور و اراک داریم که بهترین آجر با هر رنگ و شکلی انجام می‌دهند زیرا سایر نماها از جمله نمای رومی مشکلاتی در زمان وقوع بحران به همراه دارند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل و تسریع و کنترل فرآیند کار نظام مهندسی اقدام مهمی است که با این سامانه کنترل اقدامات افراد انجام می‌شود، گفت: تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان پیگیری می‌شود که اکنون مقدمات این کار انجام شده و برای دریافت مجوز به سازمان بورس ارسال شده است، به صورت هلدینگ سهامی عام است که زیرمجموعه آن ساختمان، حوزه معدنی، بازرگانی، صرافی، کارگزاری بورس، صنعت، خدمات مالی و غیره است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت بزرگ حقوقی و مالی برای استان فراهم شود به طوری که برای بیمارستان ولیعصر(عج) پیگیری‌های لازم انجام می‌شود بنابراین با این کار بستر خوبی برای استان فراهم می‌شود تا برای پروژه‌ها از ظرفیت داخل استان استفاده شود، در ساختمان‌های صنعتی، اداری و مسکونی باید اقدامات خوبی انجام شود.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن ،اقتصاد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman