چالش های منطقه 22 ادامه دار خواهد بود
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری گفت: رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هزینه های سنگینی از جمله در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، شهربانو امانی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: یکی از چالش های مهم منطقه ۲۲ حمل و نقل عمومی است، بر اساس ارزیابی انجام شده در منطقه 22 شهروندان برای تامین حداقل نیازهای خود باید از خودرو استفاده کنند در حالی که رویکرد شورای پنجم توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی بوده است.
وی افزود: منطقه 22 به دلیل عدم اختلاف کاربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بعدازظهر است و این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه بیشترین فشار به شبکه ارتباطی را در ساعات اوج تحمیل می کند.
وی ادامه داد: توزیع نامتوازن و پر تعداد مال های بزرگ در منطقه 22 نه تنها مشکلی از ساکنین منطقه حل نمی کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه تشدید کرده است. منطقه 22 می توانست نمونه شهرسازی مدرن و انسان محور باشد که متاسفانه به خاطر بساز و بیاندازها و سواستفاده ها با مشکلات جدی مواجه شد.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درحالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین پایدارترین برنامه ریزی شهری است هیچ ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه 22 وجود ندارد و در بازنگری طرح تفصیلی منطقه نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد.
امانی با تاکید بر مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری، ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.
ایسنا
وی افزود: منطقه 22 به دلیل عدم اختلاف کاربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بعدازظهر است و این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه بیشترین فشار به شبکه ارتباطی را در ساعات اوج تحمیل می کند.
وی ادامه داد: توزیع نامتوازن و پر تعداد مال های بزرگ در منطقه 22 نه تنها مشکلی از ساکنین منطقه حل نمی کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه تشدید کرده است. منطقه 22 می توانست نمونه شهرسازی مدرن و انسان محور باشد که متاسفانه به خاطر بساز و بیاندازها و سواستفاده ها با مشکلات جدی مواجه شد.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درحالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین پایدارترین برنامه ریزی شهری است هیچ ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه 22 وجود ندارد و در بازنگری طرح تفصیلی منطقه نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد.
امانی با تاکید بر مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری، ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.
ایسنا
تازهترین اخبار ساختمان
شروط تجزیه استان تهران اعلام شد
بهترین فصل نماشویی ساختمان کدام فصل است؟
توری پرسی و عوامل موثر بر قیمت آن
رکورد جدید آزمایشگاه فنی خاک در استان خوزستان
رشد 400 درصدی طرح های بازآفرینی شهری در تهران
الگوی تعیین تعرفه خدمات مهندسی مناسب نیست
انجام مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیتکوین!
ملک های تهاتری در تهران افزایش یافت
پیش بینی بازار مسکن در ماه های آینده
طرح مالیات بر عایدی سرمایه به ضرر جوانان است
آشنایی با رنگ کنیتکس و کاربرد آن در فضاهای مختلف
رد درخواست 96 درصد متقاضیان مسکن ملی در تهران
تزریق 100 همت به بانک مسکن برای جهش تولید مسکن
موضوع اجاره های دلاری در پایتخت صحت دارد؟
بحران بزرگ در بازار مسکن دور از انتظار نیست
پربازدیدترین اخبار
آشنایی با رنگ کنیتکس و کاربرد آن در فضاهای مختلف
طرح مالیات بر عایدی سرمایه به ضرر جوانان است
پیش بینی بازار مسکن در ماه های آینده
ملک های تهاتری در تهران افزایش یافت
بررسی انواع تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده
انجام مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیتکوین!
الگوی تعیین تعرفه خدمات مهندسی مناسب نیست
دبی در تدارک ساخت بلندترین آسمان خراش مسکونی جهان
رشد 400 درصدی طرح های بازآفرینی شهری در تهران
سامانه خودنویس چه تاثیری بر بازار مسکن خواهد داشت؟
توری پرسی و عوامل موثر بر قیمت آن
بهترین فصل نماشویی ساختمان کدام فصل است؟
رکورد جدید آزمایشگاه فنی خاک در استان خوزستان
شروط تجزیه استان تهران اعلام شد
راپل چیست و روش اجرای راپل نمای ساختمان