چالش های منطقه 22 ادامه دار خواهد بود

چالش های منطقه 22 ادامه دار خواهد بود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۶ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۸

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری گفت: رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هزینه های سنگینی از جمله در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، شهربانو امانی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: یکی از چالش های مهم منطقه ۲۲ حمل و نقل عمومی است، بر اساس ارزیابی انجام شده در منطقه 22 شهروندان برای تامین حداقل نیازهای خود باید از خودرو استفاده کنند در حالی که رویکرد شورای پنجم توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل عمومی بوده است.

وی افزود: منطقه 22 به دلیل عدم اختلاف کاربری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سفر در ساعات اوج صبح و بعدازظهر است و این موضوع به همراه ضعف شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه بیشترین فشار به شبکه ارتباطی را در ساعات اوج تحمیل می کند.

وی ادامه داد: توزیع نامتوازن و پر تعداد مال های بزرگ در منطقه 22 نه تنها مشکلی از ساکنین منطقه حل نمی کند، بلکه به شدت خودرو محوری را در منطقه تشدید کرده است. منطقه 22 می توانست نمونه شهرسازی مدرن و انسان محور باشد که متاسفانه به خاطر بساز و بیاندازها و سواستفاده ها با مشکلات جدی مواجه شد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درحالی که ارتباط بین حمل و نقل و کاربری زمین پایدارترین برنامه ریزی شهری است هیچ ارتباط بین کاربری زمین و حمل و نقل در منطقه 22 وجود ندارد و در بازنگری طرح تفصیلی منطقه نیز با وجود تذکرات مکرر، نتیجه ملموسی حاصل نشد.

امانی با تاکید بر مصوبات متعدد شورای عالی شهرسازی و معماری برای اتخاذ رویکرد TOD در برنامه ریزی شهری، ادامه داد: متاسفانه شاهد رشد افقی شهر تهران در سمت غرب هستیم این نوع از توسعه هزینه های سنگینی در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری تحمیل می کند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman