افزایش خودسرانه قیمت ماسه در ایلام

افزایش خودسرانه قیمت ماسه در ایلام
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۷

افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه در ایلام باعث گلایه مردم استان شده است، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم از برخورد با واحدهای تولیدی متخلف خبر می دهد.
به گزارش اخبار ساختمان، در روزهای اخیر روند تولید شن و ماسه در واحدهای تولیدی سنگ شکن‌های استان با مشکل مواجه شده است.

بنا بر گزارش‌های مردمی، سنگ شکن‌های استان تولیدات خود را با قیمت جدید و خارج از مصوبه با قیمت هر تن ماسه معمولی ۳۸ هزار تومان فروش می‌رسانند و همین موضوع سبب مشکل در روند تولید و گلایه مردم شده است.

این در حالی است که بنا بر مصوبه سازمان صنعت، معدن و تجارت همه واحدهای تولیدی باید نرخ‌های مصوب قبلی طبق ضوابط و قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و دستورالعمل‌های مربوطه را رعایت کنند.

افزایش خودسرانه و غیر متعارف قیمت‌ها توسط واحدهای صنفی و عدم تمکین از مصوبات ستاد تنظیم بازار و عدم رعایت حقوق مصرف کننده مطابق قانون نیازمند برخورد تعزیری است.

سازمان صمت ایلام: برخورد با ۱۴ واحد تولیدی متخلف

در همین زمینه سرپرست سازمان صمت استان ایلام اظهار کرد: بازرسان سازمان صمت استان ایلام موضوع را بررسی کرده و در همین راستا تعداد ۱۴ واحد متخلف شناسایی و برای آنان پرونده تخلف با ارزش ریالی بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌اند.

رضا محمدرحیمی بیان کرد: بدیهی است تولیدکنندگان شن و ماسه ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب و تمکین از قانون هستند، در غیر این صورت واحدهای متخلف پلمب می‌شوند.

وی گفت: شهروندان ایلامی در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، کم فروشی و… از طریق مراجعه حضوری یا سامانه تلفنی ۱۲۴ سازمان صمت در کمترین زمان موضوع را اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: هرگونه افزایش نرخ فروش مصالح دانه بندی استاندارد (شن و ماسه) مطابق مصوبات تنظیم بازار کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

هفته گذشته نیز قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد استانی تنظیم بازار گفت: در استانی که خود سرشار از منابع شن و ماسه است افزایش این مصالح ساختمانی قابل توجیه نیست.

ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است.

مهر

برچسب ها:

شن و ماسه ،ایلام 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman