میانگین ارزش املاک مشهد اصلاح شد

میانگین ارزش املاک مشهد اصلاح شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۸ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۰

شورای اسلامی شهر مشهد با تصویب لایحه‌ای میانگین ارزش املاک بلوک‌های همگن مشهد را به‌روز رسانی و اصلاح کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس این مصوبه که 19 خردادماه، در نود و چهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلام شهر مشهد به تصویب رسید، با توجه به لزوم تدقیق محدوده و مرزبندی بلوک‌های همگن شهری، محدوده و میانگین ارزش روز املاک بلوک‌های همگن شهری برای اجرا از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، اصلاح و به روزرسانی شد.

بر این اساس شهر مشهد به 322 بلوک تقسیم شده و ارزش هر کدام بر اساس حوزه‌های درآمدی ارزش‌گذاری شده‌اند.

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص این مصوبه گفت: ما نمی‌خواهیم با تصویب این لایحه در افزایش قیمت املاک شریک شویم، بلکه در صدد بهینه‌سازی آن هستیم.

همچنین در همین رابطه مصوبه اصلاح ضریب حوزه درآمدی ذیل ماده واحده مصوبه تعیین ارزش معامالاتی ساختمان (k) در شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد.

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت که با توجه به اصلاح ارزش املاک بلوک‌های همگن مشهد و به جهت جلوگیری از افزایش قیمت املاک ضریب حوزه‌های درآمدی (z) موجود در ارزش معامالاتی ساختمان (k) نیز تعدیل شد.

تصویب لایحه آیین‌نامه تعرفه شرکت‌های کارگزاری امور مربوط به اراضی، املاک و مستغلات شهرداری، لایحه تعدیل وجوه التزام قراردادهای فروش در مجتمع‌های توس و میلاد واقع در طرح میدان شهدا و اصلاح ماده واحده مصوبه واگذاری واحدهای تجاری احداثی در تونل ارتباطی پروژه‌های آسمان یک و دو در پاسخ به نامه فرمانداری نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

ایسنا

برچسب ها:

ارزش املاک ،مشهد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman