سرپرست معاونت مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

افزایش معاملات مسکن در خراسان شمالی

افزایش معاملات مسکن در خراسان شمالی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۱ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۳

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: شمار معاملات مسکن در این استان در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد رشد دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، جواد عمادیان فر اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال، ۱۱۱ معامله مسکن در استان انجام شده است که این رقم در اردیبهشت ماه سال گذشته، ۷۲ معامله ثبت شده است.

وی افزود: شمار معامله های مسکن در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه امسال هم افزایش چشمگیری دارد و از ۳۳ معامله به ۱۱۱ معامله رسیده است.

عمادیان فر در باره قیمت مسکن هم گفت: قیمت هر مترمربع ساختمان در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه امسال ۱۲ درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل هم حدود ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: اکنون بازار زمین و مسکن راکد شده و پیش بینی می‌شود قیمت‌ها افزایش نخواهد داشت و البته اخیراً قیمت‌ها میزانی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار، خراسان شمالی با رشد ۷۷ درصدی معاملات خرید و فروش منزل مسکونی در رده نخست بیشترین افزایش معاملات در کشور قرار گرفت.

مرکز آمار کشور اعلام کرده است که خراسان شمالی در صدر بیشتر افزایش حجم معاملات خرید و فروش قرار دارد.

بر اساس این گزارش خراسان شمالی در زمستان سال ۹۷ با رشد ۷۷ درصدی معاملات خریدوفروش مسکن نسبت به زمستان ۹۶ و همچنین افزایش ۱۵۷ درصدی تعداد معاملات نسبت به پاییز ۹۷ مواجه شده است.

این گزارش قیمت هر مترمربع واحدهای مسکونی به‌صورت میانگین در خراسان شمالی هشت میلیون و ۵۳۰ هزار ریال بوده و بیش از ۲۰ درصد نسبت به زمستان ۹۶ افزایش داشته و کمتر از یک درصدی نسبت به پاییز ۹۷ رشد یافته است.

در این قسمت نیز خراسان شمالی در جمع سه استان با کمترین افزایش قیمت قرار گرفته است.

این گزارش سهم معاملات ثبت‌شده در خراسان شمالی را ۳ دهم درصد کل معاملات کشور عنوان کرده و متوسط مساحت زیربنای هر منزل مسکونی را ۱۳۱ مترمربع در خراسان شمالی اعلام‌شده که میانگین کشوری در این بخش ۱۱۰ مترمربع است.

مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در خراسان شمالی هم به‌طور متوسط ۳۵ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال بوده که این مبلغ به صورت میانگین کشوری ۱۱۱ میلیون و ۶۰ هزار ریال ثبت رسیده است.

این مبلغ اجاره در خراسان شمالی نسبت به زمستان سال ۹۶ دچار رشد ۱۳.۲ درصدی شده که این افزایش قیمت در به‌صورت میانگین کشوری ۱۹.۲ درصد است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman