روند صدور پروانه ساختمانی در قم تغییر کرد

روند صدور پروانه ساختمانی در قم تغییر کرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۰ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۱

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم از تلاش برای دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه ساختمانی خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، غلامرضا جانقربان به تلاش شهرداری قم برای صدور پروانه ساختمانی در دو مرحله اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع سبب تسریع فرایند ساخت‌وساز برای متقاضیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری این کار اجرایی می‌شود، افزود: در مرحله نخست نیازی به تائید نظام‌مهندسی وجود ندارد و پیش پروانه صرفاً با پرداخت عوارض، حق بیمه و حق نظارت آتش‌نشانی صادر خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم اضافه کرد: در مرحله بعد که مالک مقدمات را به‌طور کامل فراهم کرده و شروع به کار می‌کند، پروانه هم از سوی شهرداری صادر می‌شود.

وی مدت اعتبار پیش پروانه را یک‌ساله دانست و یادآور شد: در این مدت مالک می‌تواند اقدام به تهیه نقشه‌های معماری و ساختمانی و انتخاب ناظر کند که این موضوع هم فرایند را کوچک‌سازی کرده و احترام به مردم است تا فرصت کافی برای انتخاب طراح و ناظر وجود داشته باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه با تعدادی از دستگاه‌ها تفاهم‌نامه داشتیم و در سال جاری با بقیه دستگاه‌ها هم تفاهم‌نامه خواهیم داشت، عنوان کرد: تمام استعلام‌هایی که باید برای صدور پروانه از این دستگاه‌ها گرفته شود به‌صورت الکترونیکی ارسال خواهد شد و پاسخ‌ها هم به‌صورت الکترونیکی به شهرداری می‌رسد.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman