حاشیه نشینی پدیده رو به افزایش در زاهدان

حاشیه نشینی پدیده رو به افزایش در زاهدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۵ | ۱۳۹۸/۰۳/۳۰

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه زاهدان بعد از مشهد دومین مرکز استان حاشیه نشین کشور محسوب می شود، گفت: حاشیه نشینی یکی از تهدیدات مهم چند دهه اخیر در حوزه شهری است .
به گزارش اخبار ساختمان، محمدجواد حق شناس در نشست باز آفرینی پایدار شهری شهرستان زاهدان اظهار داشت: مسائل اقلیمی و جغرافیایی، خشکسالی، بیکاری و مواردی از این دست سبب شده امروزه در شهرهای بزرگ چون زاهدان شاهد رشد حاشیه نشینی و مشکلات این معضل باشیم.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی در شهر زاهدان دارای مشکلات بسیاری چون آب، نبود زیربنای مناسب، مشکلات فرهنگی، سند املاک و مواردی از این دست است که باید به سرعت برطرف شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: عزم ملی و استانی خوبی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده که با همکاری همه به ویژه مردم سرانجام خوبی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راه حل های محلی و منطقه‌ای و استفاده از نظر بزرگان و مردم در برطرف کردن مشکلات حاشیه‌ای مهم است و شعار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این مبناست که کاری به نتیجه خواهد رسید که توسط خود مردم انجام شود.

حق شناس اظهار داشت: امکانات بسیاری از طریق دولت برای رفع مشکل زیر بنایی، اعطای کمک‌های بلا عوض و تسهیلات بانکی و مواردی دیگر از جمله برنامه‌هایی است که برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشینی شهر زاهدان در نظر گرفته شده است.

وی شروع برنامه را براساس فاز بندی‌های مختلف دانست و افزود: طرح جامع و طرح تفصیلی منطبق با وضعیت موجود انجام شده و همچنان ادامه دارد و مشکلی وجود ندارد و هرچه سریع‌تر مشارکت افراد محلی و مردم صورت گیرد طرح نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این نشست گفت: حاشیه نشینی در شهر زاهدان یکی از مشکلاتی است که همواره در برطرف کردن آن تلاش شده و حال نتایج خوبی در این باره بدست آمده است.

ابوذر مهدی نخعی ادامه داد: نگاه به حاشیه نشینی شهر زاهدان باید به مثابه یک منطقه زلزله زده باشد چرا که مشکلات بسیاری در این مناطق وجود دارد که باید اساسی حل و برطرف شود.

وی بیان کرد: ۳۰ گروه از مسئولین مختلف طی سالیان متمادی از این مناطق بازدید کرده و با ابراز تأسف سعی در برطرف کردن مشکلات موجود داشته‌اند.

فرماندار شهرستان زاهدان تصریح کرد: مردم نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات و پیشرفت کار دارند و بدون پشتوانه مردم نمی‌توان کاری را جلو برد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای برطرف کردن مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده که در نوع خود بی نظیر است و در صورت تحقق الگویی موفق برای سایر مناطق کشور خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست بیان کرد: حاشیه نشینی یکی از موضوعات ویژه در حوزه شهری زاهدان است که سرعتی بسیار فزاینده دارد.

علیم یار محمدی ادامه داد: ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در حوزه حاشیه‌ای شهر زاهدان زندگی می‌کنند که فاقد حتی یک مدرسه هستند.

وی تصریح کرد: دولت نگاه ویژه و تلاش‌های بسیاری برای برطرف کردن این معضل در شهر زاهدان دارد و کمیسون های بسیاری در این باره تشکیل شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان در نظر گرفته شده است که به زودی انجام خواهد شد.

ایرنا

برچسب ها:

حاشیه نشینی ،مسکن ،زاهدان 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman