افزایش 400 درصدی اجاره بها در کرمانشاه

افزایش 400 درصدی اجاره بها در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۰ | ۱۳۹۸/۰۳/۲۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در برخی مناطق شهر شاهد افزایش 400 درصدی و حتی بیشتر اجاره بهای مسکن هستیم، گفت: این موضوع یک معضل بزرگ و جدی است که حتما باید کنترل و مدیریت شود.
به گزارش اخبار ساختمان، "مهرداد سالاری" در جلسه ساماندهی اجاره مسکن کرمانشاه که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: افزایش بی رویه و خارج از عرف اجاره بهای مسکن نگرانی های استاندار را نیز به همراه داشته است.

وی افزود: افزایش سرسام آور نرخ اجاره بهای رهن و اجاره مسکن به هیچ عنوان با درآمد ستاجران کرمانشاهی که عموماً از قشر کارمند و کارگر بوده هیچ سنخیتی ندارد و مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد کرده است.

سالاری با بیان اینکه معضل افزایش بی رویه اجاره بهای مسکن در کل کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه این معضل در کرمانشاه حادتر از بسیاری استان های دیگر است به گونه ای که میانگین افزایش اجاره بهای مسکن در استان و خصوصاً شهر کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد جمعیت استان که بالغ بر یک میلیون نفر می شود در شهر کرمانشاه زندگی می کنند از این رو باید فکری عاجل برای مدیریت این قضیه داشت تا حداقل مقداری از بار فشار فعلی از دوش مستاجران برداشته شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد مالکان نقشی در افزایش اجاره بهای بی رویه مسکن ندارند، گفت: طبق برخی گزارش های دریافت شده خود صاحبان املاک و بنگاه های معاملات ملکی هستند که برای درآمد بیشتر کار نرخ گذاری را انجام داده و از صاحبان واحدهای مسکونی می خواهند تا منزل خود را به قیمتی کمتر از انچه که آنها تعیین می کنند، ندهند.

سالاری با تاکید بر برخورد با چنین افرادی، افزود: اگر برخوردهای قانونی لازم با این دسته که بیشتر دنبال دلالی هستند و قیمت های خارج از عرف روی اجراه بهای منزل می گذارند صورت گیرد قطعاً شرایط بهتر از قبل می شود.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: اینکه یک واحد مسکونی سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان اجاره بها برایش تعیین شده چه اتفاقی رخ می دهد که امسال برای همین واحد مسکونی اجاره بهای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی تعیین می شود.

وی گفت: این موضوع یک تخلف آشکار است و قطعاً در بازار مسکن التهاب ایجاد می کند، چرا که واحدهای همجوار نیز وقتی از این قیمت کاذب مطلع می شوند ان ها هم ناخواسته دست به چنین اقدامی زده و این می شود که هم اکنون شاهد آن هستیم.

سالاری در پایان گفت: باید بتوانیم در سریعترین زمان ممکن راهکارهایی منطقی برای کاهش این معضل با کمک دستگاه های نظارتی پیدا و آنها را عملیاتی کنیم تا فشار کمتری به مستاجران وارد شود.

ایرنا

برچسب ها:

قیمت ،اجاره ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman