استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

احداث 10هزار واحد مسکونی برای محرومان

احداث 10هزار واحد مسکونی برای محرومان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۴ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد مسکن محرومین سبب تحرک و اشتغالزایی در مناطق روستایی استان شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدصادق معتمدیان در نشستی با اعضای مرکز نیکوکاری رسانه یاران استان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی یکی از اهداف اصلی استان است که در این زمینه از یک سال گذشته اقدامات خوبی آغاز شده و در مناطق با محرومیت بیشتر خدمات عمرانی، اقتصادی و سایر در حال انجام است.

وی با اشاره به ایجاد 10 هزار واحد مسکونی محرومان، افزود: احداث 10 هزار واحد مسکونی به معنای ورود 300 میلیارد تومان یارانه یعنی 550 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه است در حالی که مجموع تملک دارایی استان سال‌های گذشته به 100 میلیارد نمی‌رسید.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد، دو هزار واحد تکمیل شده و به زودی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در استان افتتاح می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه با این پروژه‌ها برخی شهرستان‌ها با کمبود نیروی کارگر ساده و ماهر مواجه‌ هستند، تصریح کرد: با به سرانجام رسیدن این پروژه شاهد مهاجرت معکوس از روستاها به شهرها خواهیم بود.

وی با اشاره به شناسایی و امکان سنجی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق مختلف استان، افزود: متناسب با ظرفیت هر منطقه طرح‌ها عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع نهاد حمایتی کمیته امداد در کشور و استان در این زمینه عملکرد بسیار قابل قبولی داشته‌اند، بر موضوعات اشراف داشته و مسائل را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر انجام کارهای زیربنایی برای به حداقل رساندن محرومیت‌های موجود در استان، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هر کدام یک منطقه را به عنوان معین محرومیت‌زدایی برعهده گرفته‌اند تا بتوانیم اشتغالزایی داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کارهای زیربنایی انجام نشود هر سال شاهد افزایش جامعه تحت پوشش نهادهای حمایتی خواهیم بود، اما زمانی موفق خواهیم بود که افراد تحت پوشش را کاهش دهیم.

وی با اشاره به معضل حاشیه نشینی در استان، افزود: خراسان جنوبی، یکی از استان‌های کم درآمد کشور است، در حالی که مردم این استان با وجود شرایط اقتصادی نامناسب از نظر مشارکت در امور خیرخواهانه سرآمد هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد درآمد و توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: طی سال جاری 50 درصد کل واردات دام کشور مربوط به خراسان جنوبی بوده است که نشان می‌دهد ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که باید در راستای کمک به مردم از آن بهره برد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: جامعه هدف ما مرزنشینان و روستاییان هستند که با ارائه وام‌های کم بهره به آنان کمک خواهیم کرد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman