اجرای 19 طرح بازآفرینی شهری در اراک

اجرای 19 طرح بازآفرینی شهری در اراک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۸ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی 19 طرح باز آفرینی شهری پایدار با هدف بهبود کیفی ساکنان این مناطق در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
به گزارش اخبار ساختمان، احمد مرزبان افزود: چهار طرح مشارکتی درمجموعه عملیاتی ۳۳۶ واحدی باغ خلج، ۱۱ طرح در بخش های زیربنایی و روبنایی و چهار طرح مطالعاتی مجموعه برنامه های امسال در حوزه بازآفرینی شهری است.

وی اظهار داشت: بازآفرینی شهری با رویکرد محله محور و با هدف افزایش تاب آوری شهری، بهبود زیست پذیری شهری و کمک به پیشرفت و پایداری کالبدی اجتماعی و محیطی انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۱۳ محله در شهر اراک و ۱۷ منطقه در ساوه به عنوان سکونتگاه های غیررسمی هدف بازآفرینی شهری استان مرکزی شناسایی شده‌اند که ۲۳ درصد از جمعیت شهر اراک و ۱۹ درصد از جمعیت شهر ساوه در این مناطق سکونت دارند.

مرزبان افزود: ۸۰ میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح‌های اقدام مشترک از طرف سازمان بازآفرینی شهری استان مرکزی در نظر گرفته شده و این اعتبارات به منظور کمک‌های فنی و اعتباری موضوع بند الف تبصره ۱۸ تخصیص شده است.

وی اظهار داشت: مطالعات و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی، مطالعه و کمک به بهسازی، روسازی، زیر سازی زیربنایی، طراحی و توانمند سازی در قالب طرح اقدام مشترک با دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی استان انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۴ طرح بازافرینی شهری امسال استان مربوط به شهرداری کلانشهر اراک با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، هفت طرح مربوط به شهرداری ساوه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و هشت طرح برای شرکت توزیع نیروی برق با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیاردریال در نظر گرفته شده است.

مرزبان گفت: طرح‌های آب و فاضلاب استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، طرح های مربوط به اداره کل میراث فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال، طرح های اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، طرح‌های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک و ساوه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال که در قالب ۹ محله در موافقت نامه سال ۱۳۹۷ تدوین شده که محله کوی امام علی، بازار تاریخی اراک، خیابان شهدای صفری، قنات ناصری و کوی سجادیه در شهر اراک و محله‌های بهزیستی، یاقوت آباد، پکنیک گاز، بافت قدیم بازار ساوه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: ۷۵۰ مورد تسهیلات تاکنون در بافت‌های و سکونتگاه های غیررسمی استان برای پرداخت به بانک مسکن معرفی شده‌اند و امسال نیز ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار است که هر شهروندی که در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی اقدام به ساخت و ساز کند به بانک عامل معرفی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی یادآور شد: اولویت کاری ستاد بازآفرینی شهری کشور ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده است که سهم استان مرکزی از آن ۲ هزار و ۸۷ واحد است و این اداره کل به دنبال تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت و تولید مسکن است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا

برچسب ها:

بازآفرینی ،ساخت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman