در نقاط روستایی انجام می شود؛

اعطای زمین دولتی به جوانان

اعطای زمین دولتی به جوانان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۵۰ | ۱۳۹۸/۰۳/۰۹

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: اعطای زمین دولتی به جوانان در نقاط روستایی گامی برای مهاجرت معکوس و حل مشکل مسکن است که این مهم می تواند در آشتیان و کمیجان عملیاتی شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد حسینی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: نگاه دولت در سال ۹۸ به این صورت است که فعالیت چشمگیری در بحث صنعت مسکن صورت پذیرد و در جلسه اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر راه مقرر شد در شهرهای کوچک و روستاها در طرح‌های هادی زمین دولتی در اختیار جوانان قرار گیرد. این مهم نیز می‌تواند برای شهرستان آشتیان و کمیجان تعریف شود.

وی افزود: چشم انداز جمعیت بر اساس سیاست معکوس بازگشت مردم از شهر به روستاها در حال انجام است به طوری که با افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در تهران مردم در مناطق حاشیه‌ای شهر ساکن شده و احتمال می‌رود که مهاجرت معکوس در تهران اتفاق افتد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت بیان کرد: دولت در ارتباط با موضوع افزایش حقوق و دستمزد به استناد بند ۹ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸ مکلف شد حداقل ماهانه مبلغ چهارصد هزار تومان به تمامی کارکنان و بازنشستگان اضافه کند و این حکم قانون است.

حسینی گفت: بند ۱۵۸ دولت را موظف کرده است که چهارصد هزار تومان ضریب را طوری تعریف کند که هیچ کارمندی در سال جاری کمتر از ۱۸ درصد افزایش را دریافت نکند و تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند. برای قضات، اعضای هیأت علمی و دیوان محاسبات این اعداد کاملاً مشخص است و برای بازنشستگان مصوبه مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی حقوق وجود دارد.

وی گفت: مصوبه هیأت وزیران برای افزایش پرداخت حقوق منطبق با بند ی قانون بودجه ۹۸ است. حداقل حقوق در سال گذشته یک میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بوده است و با افزایش ۴۴۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۶۷ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: با این افزایش مبلغ حق و دستمزد در سال ۹۸، حقوق افراد دارای تا دو میلیون تومان بالغ بر ۲۰ درصد و مابقی ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

حسینی اظهار داشت: در بودجه امسال با توجه به وقوع سیل در چندین استان و خسارت‌های وارد شده دولت برای مدیریت بازسازی از تمام ظرفیت قانون بودجه استفاده کرد یعنی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان تنخواه گردان استفاده شد و رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است و به سبب این موضوع در تأمین هزینه‌های جاری در تأمین نقدینگی با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: در خصوص پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش از محل یک درصد سه هزار و چهارصد میلیارد پیش بینی می‌شد از محل تنخواه گردان پیش از وصول درآمد این مبلغ به حساب آموزش و پرورش واریز شود اما، امسال به دلیل استفاده نقدینگی تنخواه گردان در بازسازی خسارات سیل، امکان استفاده از این منابع در ابتدای سال برای دولت مقدور نیست.

حسینی بیان کرد: سناریوهای دولت در حوزه کاهش درآمدهای نفتی، مجلس را به استفاده از تمهیدات دیگر برای جبران درآمدها وادار می‌کند، اگر صادرات نفت در شرایط موجود کاهش پیدا کند در اعداد و ارقام با کسری مواجه می‌شویم و باید از هزینه‌های جاری کسر کنیم.

مهر

برچسب ها:

زمین ،مسکن ،مهاجرت ،اجاره ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman