راهنمای خرید شوتینگ زباله (صفر تا 100)

راهنمای خرید شوتینگ زباله (صفر تا 100)
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۳ | ۱۴۰۲/۱۲/۰۱

شوتینگ زباله از یک کانالی با قطر زیاد و هم ارتفاع با ساختمان تشکیل شده که در هر طبقه، دریچه‌ای تعبیه شده تا ساکنان بتوانند کیسه زباله خود را از طریق آن به درون کانال هدایت کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، راهنمای خرید شوتینگ زباله به شما در راه اندازی یک سیستم قدرتمند و بسیار کارآمد در بیرون راندن زباله و پسماندها از ساختمان کمک می‌کند. در واقع ساکنین ساختمان هایی که تعداد طبقات زیادی دارند، همواره با چالش های زیادی جهت خارج کردن کیسه های زباله خود مواجه هستند. برای مثال، برخی از افراد به دلیل عدم داشتن آسانسور، ناچارند تعداد پله زیادی پایین بیایند و زباله خود را به محل جمع آوری پسماندها منتقل کنند که بسیار آزاردهنده و طاقت فرسا است. از طرفی استفاده از آسانسور به منظور بیرون راندن زباله‌ها از ساختمان، منجر به افزایش مصرف انرژی ساختمان شده و چنانچه کیسه دچار پارگی شود، بوی بد و زننده در کل فضای ساختمان انتشار می‌یابد. از این رو، برای برج‌ها و ساختمان های مسکونی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و... سیستمی  با نام شوتینگ زباله طراحی شده که با کمترین دخالت انسان و به صورت کاملا ایمن و بهداشتی، زباله‌ها به محل جمع آوری پسماندها منتقل می‌شوند. در ادامه متن بیشتر با راهنمای خرید سیستم شوت زباله در تهران آشنا خواهید شد.
 

شوتینگ زباله چیست؟


قبل از اینکه به راهنمای خرید شوتینگ زباله و نکات مهم آن بپردازیم، لازم است ابتدا با مشخصات و کاربرد سیستم شوت زباله آشنا شویم.  همانطور که گفته شد، از این سیستم برای دور انداختن زباله و پسماندها در ساختمان های بلند مرتبه استفاده می‌شود. شوتینگ زباله از یک کانالی با قطر زیاد و هم ارتفاع با ساختمان تشکیل شده که در هر طبقه، دریچه‌ای تعبیه شده تا ساکنان بتوانند کیسه زباله خود را از طریق آن به درون کانال هدایت کنند. این سیستم در ساختمان، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هر ساعتی از شبانه روز، زباله های خود را به بیرون از ساختمان هدایت کرده و از پخش بوی بد و آلودگی جلوگیری کنید.


نصب و راه اندازی این سیستم در آپارتمان، مشکلاتی همچون آلودگی استفاده از آسانسور یا راه پله را به دنبال نخواهد داشت؛ مثلا اگر در یک ساختمان 10 طبقه، هر واحدی حداقل یکبار از آسانسور برای خارج کیسه های زباله خود استفاده کند، مسلما شیرابه خارج شده از آن باعث کثیفی و آلودگی شده و از طرفی، منجر به کارکرد بیشتر آسانسور و بالا رفتن هزینه تعمیر و نگهداری خواهد داشت. اگر تمایل به آگاهی بیشتری دارید، در ادامه با مطالعه راهنمای جامع خرید شوتینگ زباله همراه ما باشید.


راهنمای خرید سیستم شوتینگ زباله


حتما براتون سوال پیش آمده که قیمت شوتینگ زباله چقدر است؟ نحوه خرید سیستم شوت زباله چگونه است؟ در هنگام خرید، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ جالبه بدانید طی سال های گذشته، سیستم های شوتینگ قدیمی تولید میشد که از 3 بخش کانال، دریچه‌ها و مخزن جمع آوری تشکیل شده و سیستمی برای تمیز کردن آنها وجود نداشت در حالی که در تولید سیستم جدید امروزی، این مشکل کاملا بر طرف شده و سیستم شستشوی شوتینگ زباله برای آنها طراحی شده که بوی بد ناشی از انتقال زباله‌ها را از بین می‌‌برد. پویان گسترش در ادامه متن، مفصل به تک تک نکات مهم هنگام خرید شوتینگ زباله می‌پردازد.

 

نکات مهم خرید شوتینگ زباله

 

نکات مهم خرید شوتینگ زباله


اگر قصد خرید شوتینگ زباله را دارید، نباید از از نکات مهم آن غافل شوید؛ اینکه از انتشار بوی بد و آلودگی در محیط جلوگیری شود یا مهمتر اینکه آسایش و آرامش ساکنین ساختمان به نحو هرچه بهتر تامین شود، در گروی انتخاب بهترین سیستم شوت زباله و نصب آن در ساختمان است. حال اگر موافق باشید، در ادامه به مهمترین نکات لازم در مسیر راهنمای خرید شوتینگ زباله بپردازیم:


شوتینگ داخلی یا خارجی


آشنایی با انواع شوتینگ زباله و کاربرد نوع مناسب آنها متناسب با شرایط ساختمان، یکی از نکات مهم هنگام خرید سیستم شوت زباله است. شوتینگ داخلی همانطور که از نامش پیداست، در فضای داخلی ساختمان نصب شده و ارتباطی با محیط بیرون ندارد؛ در حالی نوع بیرونی شوتینگ، پس از ساخته شدن بنا و در هنگام بهره برداری نصب و راه اندازی می‌شود که کانال شوت زباله، در فضای بیرونی ساختمان قرار گرفته و تنها دریچه‌ها در قسمت داخلی قرار می‌گیرند. پس در هنگام خرید، توجه کنید ساختمان شما به شوتینگ داخلی نیاز دارد یا خارجی.


جنس ورق شوتینگ زباله


برای ساخت شوتینگ زباله از ورقی با جنس استیل استنلس استفاده می‌شود که در برابر ضربه و هر نوع خوردگی مقاوم بوده و از طرفی خاصیت ضد زنگی دارد. قیمت این جنس ورق نسبت به سایر نمونه‌ها مقداری بالاتر بوده اما به دلیل مقاومت بالا و طول ماندگاری زیاد، انتخاب اول و آخر سازندگان و کارفرمایان است. پس دیگر نکته مهم در راهنمای خرید شوتینگ زباله، توجه به جنس ساخت کانال، دریچه‌ها و... است.


تجهیزات جانبی


همانطور که گفته شد، به طور کلی سیستم شوتینگ زباله از 3 بخش اصلی کانال شوت، دریچه های فلزی و مخزن جمع آوری زباله (کامپکتور) تشکیل شده است. به لطف پیشرفت تکنولوژی به تازگی، سیستم های به اتوماتیکی تولید و روانه بازار می‌شوند که به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت انسان، کیسه های زباله را به بیرون از ساختمان خارج می‌کنند. سیستم شستشوی شوتینگ همراه با فرچه برقی، یکی از ویژگی های بسیار کارآمد این سیستم بوده که طبق یک برنامه منظم، فضای درونی کانال را شستشو می‌دهد. دریچه های برقی تمام اتوماتیک و تعداد آنها در هر واحد، دیگر نکته مهمی است که باید در مسیر راهنمای خرید شوتینگ زباله به آن توجه شود.

 

شوتینگ زباله در چه مکان هایی نصب می شود؟

 

شوتینگ زباله در چه مکان هایی نصب می‌شود؟


از سیستم شوت زباله در مکان های زیادی با کاربری مخصوص به خود استفاده می‌شود. از این سیستم در برج‌ها و ساختمان های مسکونی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و... استفاده می‌شود که کارایی آن در هریک از این محیط‌ها متفاوت است. برای مثال در برج های مسکونی از شوتینگ زباله جهت خارج کردن زباله و پسماند استفاده می‌شود در حالی که در بیمارستان‌ها از این سیستم هم برای بیرون راندن زباله های تولید شده و هم برای خارج کردن لباس های کثیف و در هتل‌ها به منظور بیرون رانده محلفه های کثیف استفاده می‌شود؛ پس در نتیجه یکی از نکات مهم هنگام خرید شوتینگ زباله، توجه به کاربرد این سیستم در محل مورد نظر است.


قیمت شوتینگ زباله


بدیهی است که یکی دغدغه های اصلی خریداران هنگام سفارش و خرید، قیمت سیستم شوت زباله می‌باشد که ممکن است فرد را دچار سردرگمی کند. اگر قدم به قدم با راهنمای خرید شوتینگ زباله پیش روید، درک مسئله قیمت شوتینگ و عوامل موثر بر آن بسیار آسان خواهد شد. از همین اول باید گفت که قیمت ثابت و مشخصی برای خرید سیستم شوتینگ زباله وجود ندارد و عوامل زیادی از جمله جنس ورق مصرفی، طول کانال، قطر لوله، تعداد دریچه شوتینگ، داشتن یا نداشتن سیستم شستشو و... از جمله عوامل موثر بر قیمت خرید شوتینگ زباله هستند.


منبع: شهر کانال


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman