مطالعات و تدقیق حریم گسلی ساری به اتمام رسید

مطالعات و تدقیق حریم گسلی ساری به اتمام رسید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۲ | ۱۴۰۲/۱۱/۲۶

رییس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام مطالعات حریم گسلی شهر ساری خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری آن مرکز از اتمام مطالعات حریم گسلی شهر ساری در استان مازندران خبر داد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به مسئولیت های قانونی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه تعیین حریم گسل ها و تدوین ضوابط ساخت و ساز در این حرایم در سطح شهرهای کشور بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور و همچنین براساس طرح مشترک با شورای عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور، انجام مطالعات در برنامه قرار گرفت.

بیت‌اللهی ادامه داد: مطالعات تعیین حریم گسلی سطح شهر ساری و حاشیه آن در بخش مطالعات، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش های مورد نیاز و مراحل فنی در شعاع پنج کیلومتری آن، به پایان رسید.

به گفته وی، این طرح با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و در همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران و دیگر دستگاه های ذی‌ربط در سطح استان، انجام شد. علاوه ‌بر تعیین محدوده حرایم گسل های اصلی شهر ساری با متد دقیق، تمامی ساختمان های با اهمیت، ابنیه فنی، تاسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل و نقل، شریان های حیاتی و دیگر زیرساخت های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر، جهت تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت بندی شده است.

نتایج این طرح، در اسرع وقت برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از گذراندن مراحل قانونی، به کلیه دستگاه های ذی‌ربط برای بهره برداری در تصمیم گیری های آتی ابلاغ می شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman