اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه ایران بیلد تشریح شد

اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه ایران بیلد تشریح شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۸ | ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران گفت: ما به دنبال این هستیم تا مشکلاتی که در نمایشگاه های قبلی وجود داشته است و باعث نارضایتی حاضران در نمایشگاه شده است را برطرف کنیم تا بتوانیم کیفیت برگزاری این رویداد را بهبود ببخشیم.

به گزارش اخبار ساختمان، حامد ضیائی در نشست خبری امروز گفت: یکی از وظایف اصلی انجمن ایجاد بازار و بازارسازی برای صنایع مرتبط است و ما نیز در راستای رسالتی که در انجمن بر عهده داشتیم با توجه به تفاهم نامه هایی که با سایر انجمن ها و تشکل های مرتبط با صنعت ساختمان داشته ایم سعی کرده ایم مسئله برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه ساختمان را دنبال کنیم تا از مشکلاتی که به واسطه برگزاری نمایشگاه به دست نهادهای غیرمرتبط به وجود آمده بود، جلوگیری کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ایران ادامه داد: بر اساس این تفکر از ابتدای سال جاری طی جلسات فشرده ای که با مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب داشتیم تلاش کردیم تا اقدامات اولیه پیرامون برگزاری این نمایشگاه انجام شود و در نهایت نیز زمان مناسبی را برای برگزاری این نمایشگاه برنامه ریزی کردیم.

وی همچنین افزود: برای اینکه برای چنین رویدادی بتوانیم برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم ملزم بودیم تا چشم انداز دراز مدتی را طراحی کرده باشیم و برای همین منظور طی مذاکرات اولیه در نظر داشتیم که تفاهم 50 ساله ای با نمایشگاه شهر آفتاب داشته باشیم و برنامه ریزی های خود را برای این مدت طراحی کنیم که در انتها به توافق 10 ساله دست یافتیم و امیدوار هستیم بتوانیم این رویداد را به طور مستمر در سالیان طولانی برگزار کنیم و اثری ماندگار برای صنعت ساختمان برجای بگذاریم.

 

حامد ضیائی

ضیائی در پاسخ بر پرسش خبرنگار اخبار ساختمان مبنی بر اینکه وجه تمایز این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه های حوزه صنعت ساختمان چیست؟ توضیح داد: وجه تمایز اصلی این نمایشگاه با سایر نمایشگاه ها این است برگزاری این رویداد توسط تشکل های تخصصی و مرتبط با صنعت ساختمان انجام می شود که این موضوع می تواند به ارتقای کیفیت برگزاری نمایشگاه کمک کند و همچنین با پایش بیشتر و دقیق تر به دنبال این خواهیم بود تا در دوره های آتی این نمایشگاه به شکل بهتری برگزار شود.

رئیس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی درباره اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در جهت بهبود کیفیت برگزاری این رویداد نسبت به دیگر رویدادهای مشابه در صنعت ساختمان نیز توضیح داد: ما به دنبال این هستیم تا مشکلاتی که در نمایشگاه های قبلی وجود داشته است و باعث نارضایتی حاضران در نمایشگاه شده است را برطرف کنیم تا بتوانیم کیفیت برگزاری این رویداد را بهبود ببخشیم که در این حوزه تلاش کرده ایم تا برنامه زمان بندی دقیقی برای برگزاری مراسم و برنامه های موردنظر داشته باشیم و همچنین سعی خواهیم داشت تا خدمات رسانی مناسبی را برای غرفه داران و بازدیدکنندگان داشته باشیم.

 

یوسف زرین کاسه

همچنین یوسف زرین کاسه دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران در این باره توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در سایر نمایشگاه ها وجود دارد این است که امکان برنامه ریزی بلندمدت برای مجریان برگزاری این رویدادها وجود ندارد و به همین دلیل ما سعی کرده ایم تا با انعقاد تفاهمنامه 10 ساله در جهت رفع این مشکل حرکت کنیم، همچنین یکی دیگر از وجه تمایزهای این رویداد انتخاب غرفه دران برتر در این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وجه تمایزهای این نمایشگاه نسبت به دیگر نمایشگاه ها این است که شورای سیاست گذاری ما متشکل از مدیران و روسای تشکل های مرتبط با صنعت ساختمان است که این موضوع می تواند به خروجی بهتری برای ارتقای کیفیت صنعت ساختمان منجر شود.

علامه عزیزی مدیر برگزاری نمایشگاه ایران بیلد نیز افزود: ما در شورای سیاست گذاری کمیته های مختلفی را در نظر گرفته ایم که این کمیته ها با برنامه هایی که منطبق بر سیاست های کلی برگزاری این رویداد است در حال فعالیت هستند که یکی از این کمیته ها، کمیته علمی است که با استفاده از ظرفیت های تخصصی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و جامعه مهندسان مشاور اقدام به برگزاری پنل های تخصصی خواهد کرد تا بتوانیم از این طریق و بهره گیری از ظرفیت های موجود آورده مناسبی برای صنعت ساختمان کسب کنیم؛ همچنین سعی کرده ایم توجهی جدی به موضوع نوآوری در صنعت ساختمان داشته باشیم.

ضیائی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه اقداماتی در حوزه حضور دانشگاهیان در این نمایشگاه انجام شده است تا دانشجویان با پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در صنعت ساختمان بیشتر آشنا شوند؟ گفت: به طور کلی باید گفت که در هر صنعتی نیازمند این هستیم تا از توان نیروهای نخبه دانشگاهی مرتبط با آن استفاده صنعت استفاده کنیم، به همین دلیل ما در انجمن سازه های فولادی در سالیان اخیر برای پیشبرد مسائل و همچنین رفع مشکلات سازه تواسته ایم همکاری نزدیکی با دانشگاه ها و نیروهای نخبه دانشگاهی داشته باشیم تا از علم روز دنیا بهره ببریم و این موضوع باعث شده است تا پیشرفت خوبی در تولیدات صنایع ساختمانی داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ادامه داد: با توجه به تجربه همکاری با نیروهای دانشگاهی در طی سال های اخیر، برای برگزاری نمایشگاه نیز از دانشگاه ها دعوت کرده ایم تا در امر برگزاری این رویداد با ما همراه باشند و از نظرات آنها برای بهبود کیفیت برگزاری در سال های آینده بهره ببریم و به طور کلی معتقد هستیم که دانش و صنعت 2 بال هستند که می توانند جایگاه صنایع مختلف یک کشور در دنیا را رشد دهند.

ضیائی درباره حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه نیز توضیح داد: ما امیدوار هستیم که در نمایشگاه امسال شاهد حداقل حضور شرکت های خارجی باشیم چرا که تا الان کشورهای چین و ترکیه برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند اما از لحاظ بحث های فنی و مجوزهایی که برای ورود دستگاه های موردنظر لازم است مشکلاتی وجود دارد که امیدوار هستیم با رفع مشکلات موجود شاهد حضور حداقلی این شرکت ها در نمایشگاه امسال باشیم.

 

ایرج رهبر


ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران با انتقاد از سیاست های موجود در حوزه صنعت ساخت و ساز کشور، گفت: سیاست های فعلی در حوزه ساخت و ساز نمی تواند چندان کارساز باشد و نیاز است تا اقدامات مناسب تری در این حوزه صورت بپذیرد تا هم از ورود افراد غیرمتخصص در بازار ساخت و ساز جلوگیری شود و هم اینکه زمینه مناسب برای حضور صنعت بیمه در صنعت ساختمان فراهم شود تا سخت گیری های بیشتری برای ساخت و سازها انجام شود و کیفیت ساختمان ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برای ساخت و ساز نسبت به کشورهای روز جهانی عقب تر هستیم و می بایست برای ارتقای تکنولوژی ساخت و ساز به دنبال تکنولوژی های روز دنیا باشیم و بازار را برای رقابت آزاد بگذاریم تا شاهد پیشرفت بیشتری در صنعت ساختمان باشیم.

گفتنی است نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته (ایران بیلد 2024) از 24 بهمن لغایت 27 بهمن ماه در مرکز نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب تهران برگزار خواهد شد و تا الان 12 انجمن و تشکل از برگزاری این نمایشگاه حمایت کرده اند و وزارت راه و شهرسازی (به طور خاص مرکز تحقیقات راه و ساختمان) حامی برگزاری این نمایشگاه هستند، همچنین 39 گروه کالایی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman