مدیرعامل ابن شرکت مطرح کرد:

رویکرد آژینه سازان کاسپین برای ارتقای کیفیت و سرعت اجرای سازه ها

رویکرد آژینه سازان کاسپین برای ارتقای کیفیت و سرعت اجرای سازه ها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۴ | ۱۴۰۲/۰۹/۳۰

مدیرعامل شرکت آژینه سازان کاسپین اعلام کرد: ما طی این سال ها توانستیم با تلفیقی هوشمندانه از دانش، تعهد و تجربه و با تغییر در نگرش های سنتی و به کار بستن تکنیک های خلاقانه و نوآورانه در طراحی و همچنین بهره گیری از تفکر دانش بنیان و دانش محور، علاوه بر بهینه سازی قابل توجه در مصرف آهن آلات، سرعت تولید، کیفیت ساخت و نصب پروژه های خود را به نحو مطلوب ارتقاء دهیم.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد برزگر سراجی گفت: شرکت آژینه سازان کاسپین با تکیه بر دانش و تجربیات ارزشمند مدیران و کارشناسان خود که در زمینه خدمات فنی و مهندسی در شرکت های مهندسین مشاور به دست آورده بودند، در سال 1388 تاسیس و با بهره گیری از این توانمندی ها و با تفکر مجموعه ای دانش محور وارد حوزه طراحی، ساخت و نصب سازه های فولادی شد.

برزگر با بیان این مطلب افزود: ما طی این سال ها توانستیم با تلفیقی هوشمندانه از دانش، تعهد و تجربه و با تغییر در نگرش های سنتی و به کار بستن تکنیک های خلاقانه و نوآورانه در طراحی و همچنین بهره گیری از تفکر دانش بنیان و دانش محور، علاوه بر بهینه سازی قابل توجه در مصرف آهن آلات، سرعت تولید، کیفیت ساخت و نصب پروژه های خود را به نحو مطلوب ارتقاء داده و موفقیت آمیز فعالیت خود را در این حوزه ادامه دهیم که موجبات رضایتمندی مشتریان خود را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت آژینه سازان کاسپین همچنین گفت: تاکنون در پروژه های شاخصی توانسته ایم فعالیت داشته باشیم که از آنها می توان به پروژه مهدی کلینیک که سازه فلزی آن طی مدت یک سال با همکاری شرکت پای بند سازه تکمیل شد و همچنین سازه ساختمان پلاسکو نیز که در مدت چهار ماه به سرانجام رسید از دیگر پروژه هایی بود توسط شرکت آژینه سازان کاسپین تکمیل شده است.

برزگر سراجی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت با بهره گیری از مجموعه ای کامل از تجهیزات و ماشین آلات در شهرک صنعتی صفادشت در حوزه طراحی، ساخت و نصب سازه های بلند مرتبه، ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی، سوله های صنعتی شیبدار و قوسی، سازه های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین سازه های خاص مشغول به فعالیت است.

مدیرعامل شرکت آژینه سازان کاسپین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه اقداماتی در حوزه افزایش سرعت و کیفیت ساخت و سازها انجام داده اید؟ توضیح داد: خوشبختانه در سال های اخیر در حوزه تولید دانش، تدوین آیین نامه ها و استانداردهای ساخت و ساز توانسته ایم مسیر بسیار خوبی را طی کنیم و الان می توان گفت در این حوزه هیچگونه عقب ماندگی نداریم، اما مشکلاتی که در سال های اخیر در بخش تولید مسکن وجود داشت باعث شد تا ساخت و سازها تا حدود زیادی کاهش یابد، اما در حال حاضر به واسطه فرصت هایی که به دست آمده است باعث شده است تا فعالان در حوزه های طراحی و ساخت نیز پیشرفت هایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته رویدادهایی که در این حوزه وجود داشت به شکل فعلی برگزار نمی شد و چندان مورد استقبال قرار نمی گرفت، اما خوشبختانه الان شاهد هستیم بسیاری از شرکت ها با تمام ظرفیت در رویدادهای حوزه ساختمان حضور پیدا کرده اند که این موضوع می تواند نشان دهنده بهبود اوضاع در بخش ساخت و ساز باشد.

برزگر سراجی همچنین در ادامه افزود: در حوزه استانداردها نیز طی سال های اخیر فرصتی پیش آمد تا با پیگیری های تشکل ها و انجمن ها بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان حوزه سازه های فلزی استاندارد 3834 (استاندارد ایزو 3834 الزامات کیفیت برای جوشکاری ذوبی مواد فلزی را تعیین می کند) و علامت استاندارد را اخذ کنند، که مجموع این موارد نشان دهنده رشد در فرایندهای مربوط به ساخت و ساز است.

مدیرعامل شرکت آژینه سازان کاسپین ادامه داد: متاسفانه با وجود پیشرفت هایی که در حوزه فرایند ساخت و ساز کارخانه ای شاهد آن هستیم اما هنوز بستر و شرایط لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در این حوزه وجود ندارد و در حال حاضر ما تنها با کمتر از 40 درصد ظرفیت های موجود در حال فعالیت هستیم و از آنجا که قیمت نهایی مسکن در بازار مصرف بالاست شاهد هستیم که ساخت و ساز نیز به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل نیاز است تا مسئولان و دست اندرکاران این حوزه اقدامات مناسبی را برای بهبود شرایط فعلی اندیشه کنند.

وی همچنین گفت: به طور کلی باید گفت در مجموع انجمن ها و تشکل های صنفی در حوزه سازه های فلزی روند رو به رشدی را طی کرده اند و در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند و با تلاش هایی که انجام داده اند ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی را ایجاد کرده اند که قادر هستند کارهای بسیار بزرگی را در حوزه ساخت و ساز انجام دهند.



مدیرعامل شرکت آژینه سازان کاسپین درباره اهمیت بحث آموزش و همچنین اقداماتی که برای آموزش نیروهای انسانی در حوزه اجرای سازه های فلزی انجام شده است، توضیح داد: قطعا موضوع آموزش دارای اهمیت فراوانی است چرا که در سال های اخیر فضا به نحوی تغییر کرده است که امکان فعالیت به روش های سنتی وجود ندارد و به همین دلیل نیاز است تا خود را در زمینه های مختلف به روز کنیم.

برزگر ادامه داد: ما در شرکت آژینه سازان کاسپین با توجه به سابقه ای که در حوزه طراحی و اجرا داریم معتقد هستیم موضوع آموزش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل در حوزه های تخصصی و سایر حوزه های مرتبط با فضای کار، توانسته ایم برای پرسنل مجموعه آموزش هایی را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: موضوع آموزش در مجموعه های مختلف یک الزام است و می بایست اجرا شود و ما نیز به عنوان یک شرکت دانش محور سعی کرده ایم آموزش برخی از مسائل موجود در حوزه نصب را برای افرادی که در این حوزه به صورت تجربی آموخته اند و در حال فعالیت هستند را در برنامه های خود قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آژینه سازان کاسپین درباره فعالیت هایی که برای صادرات خدمات مهندسی انجام شده است، توضیح داد: با توجه به زلزله ای که در ترکیه رخ داد و آمادگی لازم برای حرکت به سمت سازه های فلزی در این کشور وجود دارد در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با توجه به بستری که در این کشور فراهم شده است وارد بازار ساخت و ساز در این کشور شویم و همچنین تلاش های بسیاری انجام داده ایم تا بتوانیم خدمات مهندسی موجود در کشور را به سایر کشورهای اطراف نیز صادر کنیم.

برزگر ادامه داد: اما واقعیت این است که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و تحریم هایی که وجود دارد و امکان تبادلات مالی وجود ندارد کار را برای شرکت های فعال در این حوزه سخت کرده است و در حالی که ظرفیت بسیار خوبی در کشورهای اطراف وجود دارد نیاز است که این شرکت ها از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند تا امکان به نمایش گذاشتن توانایی های موجود در کشور برای سایر کشورها فراهم شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت لازم برای صادرات سازه های فولادی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: ما در شرکت صدرا تامین ویرا توانسته ایم با بسیاری از شرکت هایی که در حوزه تولید و تامین ملزومات سازه های فولادی فعالیت می کنند ارتباطاتی ایجاد کنیم تا بتوانیم به صورت تخصصی و دانش محور نیاز بازار داخل را تامین کنیم و در کنار آن نیز بتوانیم وارد بازارهای صادراتی شویم، اما باید گفت برای انجام این امر نیاز است تا دولت حمایت های لازم را انجام دهد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman