یک فعال صنعت ساختمان عنوان کرد:

بیکاری کارگران در مناطق سردسیر حادتر است

بیکاری کارگران در مناطق سردسیر حادتر است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۲ | ۱۴۰۲/۰۹/۱۶

نایب رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بیکاری کارگران ساختمانی در مناطق سردسیر حادتر و مهاجرت فعالان این بخش مشهودتر است.

به گزارش اخبار ساختمان، موسی محمودی کوهی در ادامه گفت: کاهش شدید خرید و فروش و رکود مطلق در صنعت ساختمان سبب شده تا بخش زیادی از کارگران و نیروهای تخصصی این حوزه بیکار شوند.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری افزود: شدت و حدت بیکاری در استان های سردسیر به سبب کم بودن دوره فعالیت در حوزه ساختمان، شدیدتر و مشهودتر است و بسیاری از کارگران و فعالان حوزه تاسیسات به سایر استان ها مهاجرت می کنند.

وی گفت: به عنوان مثال در استان چهارمحال و بختیاری بسیاری از نیروهای تخصصی حوزه مسکن یا در حوزه تاسیسات، به سایر مناطق کشور مانند عسلویه بوشهر و یا سیرجان در کرمان و یا مناطقی که واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی در آن مستقر هستند مهاجرت کرده تا بتوانند معیشت خانوارهای خود را تامین کنند.

محمودی کوهی بیان کرد: بسیاری از شرکت های ساختمانی و عمرانی در استان چهارمحال و بختیاری تعطیل شده اند و از مجموعه حدود هزار و ۸۰۰ شرکت فعال صرفاً ۴۸۰ واحد در حال فعالیت هستند که آن هم با حداقل ظرفیت مبادرت به خدمات دهی می کنند.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش سرسام آور قیمت بتن، شن ماسه و تاسیسات مورد نیاز در صنعت ساختمان سبب شده تا اندک شرکت های فعال هم نتوانند پروژه های خود را در موعد مقرر به پایان برسانند.

وی گفت: بخشی از شرکت های فعال ساختمانی که در گذشته حتی در سال های ۹۰ و یا ۹۲ پروژه هایی را تحویل گرفته اند همچنان چشم انتظار نقد شدن اسناد خزانه هستند که این امر مشکلات شدیدی را برای تامین نقدینگی این شرکت ها ایجاد کرده است.

بازار


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman