معرفی 6 المان پرطرفدار و محبوب در اجرای روف گاردن

معرفی 6 المان پرطرفدار و محبوب در اجرای روف گاردن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۴۰۲/۰۹/۱۱

روف گاردن فضای غیر قابل استفاده از پشت بام است که با اجرای فرایند محوطه سازی و استفاده از المان های لند اسکیپ یک فضای جذاب و سرسبز در ساختمان ایجاد می کنید.

به گزارش اخبار ساختمان، سوالی که این روز ها ذهن خیلی از افراد طراح دکوراسیون و صاحبان ویلا و ساختمان ها را مشغول خود کرده است. به صورت کلی روف گاردن فضای غیر قابل استفاده از پشت بام است که با اجرای فرایند محوطه سازی و استفاده از المان های لند اسکیپ یک فضای جذاب و سرسبز در ساختمان ایجاد می کنید. استفاده از المان های متنوع و جذاب محوطه سازی در فضای روف گاردن سبب می شود تا محیطی همگام با طبیعت در ساختمان خود داشته باشید و از تمام مزایا و لذت استفاده از روف گاردن بهره ببرید. هدف از ایجاد روف گاردن می تواند بسته به استفاده افراد متفاوت باشد، شما می توانید با اجرای روف گاردن یک فضای دنج برای کسب درآمد با ایجاد کافه یا رستوران باشید یا می توانید یک محیط جذاب برای استراحت و برگذاری مهمانی های خود داشته باشید.


در این مقاله به معرفی و بررسی معروف ترین و پر طرفدار ترین المان های روف گاردن می پردازیم و انواع این المان های متفاوت را به شما معرفی می کنیم، پس تا پایان این مقاله جذاب ما را همراهی کنید.


پرطرفدار ترین المان های روف گاردن

 

آبنما در اجرای روف گاردن


آبنما، یکی از محبوب ترین و جذاب ترین المان های روف گاردن است که به دلیل مزیت های بسیار زیاد خود، معمولا در روف گاردن ها مشاهده می شود. این المان از سبک های متنوعی برخوردار است که جذاب ترین سبک های آن را می توان به آبنمای شیشه ای، آبنمای دیواری، آبنمای سنگی، آبنمای باغی و... اشاره کرد که می توانید با توجه به شرایط روف گاردن خود از انواع آن استفاده کنید. همچنین اجرای آبنما از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که مهم ترین مزیت آن صدای جریان آب است که سبب ایجاد آرامش و کاهش خشم و اضطراب در افراد می شود.


دیوار سبز در اجرای روف گاردن


دیوار سبز یا گرین وال یک باغ عمود شکل است که بر روی دیوار پیاده سازی می شود. دیوار سبز در 2 نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد که هر کدام از این سبک ها دارای خصوصیات و ویژگی های خاص و منحصر به خود هستند. در چند سال اخیر افراد زیادی به دنبال اجرای دیوار سبز در فضای خود بوده و این استقبال سبب شده تا دیوار سبز به عنوان یکی از پرطرفدار ترین المان های اجرایی در روف گاردن و فضا های دیگر شناخته شود. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در اجرای دیوار سبز در روف گاردن، حتما در انتخاب گیاهان به عواملی ماننده شرایط اقلیمی منطقه، شرایط آب و هوایی، وضعیت آبیاری و تابش نور خورشید توجه کنید تا در آینده گیاهان گرین وال اجرا شده دچار مشکلات و بیماری نشوند.

 

فلاور باکس در اجرای روف گاردن


برای دسترسی به یک روف گاردن جذاب و سرسبز، استفاده از فلاور باکس بهترین گزینه است. اگربه دنبال ایجاد یک باغچه کوچک در روف گاردن خود هستید و می خواهید تا با کمترین هزینه این باغچه را در دسترس داشته باشید؛ اجرای فلاور باکس می تواند مناسب ترین انتخاب شما باشد. فلاور باکس به گلدان های مدرنی گفته می شود که در جنس های فلزی، بتنی، چوبی، فایبرگلاس و pvc طراحی و ساخته می شود. در فلاورباکس خود می توانید از گیاهان دارویی، زینتی، خوراکی و... استفاده کنید و آنها را پرورش دهید. به صورت کلی اجرای فلاور باکس در روف گاردن سبب جذابیت هرچه بیشتر روف گاردن شما می شود و استفاده از گیاهان به همراه فلاور باکس علاوه بر جذاب کردن فضا، طراوت و حس خوبی را می توانید از فضای خود کسب کنید.


آلاچیق در اجرای روف گاردن


آلاچیق، المان محبوب و پر طرفدار بعدی در اجرای روف گاردن است. اجرای آلاچیق یک پیشنهاد خوب و مناسب برای ساخت و ایجاد یک نشیمن به همراه سایبان است که در مرکز آن با توجه به سلیقه خود، آبنما، آتشدان و میز قرار داد. آلاچیق هم مانند سایر المان ها از مدل های متفاوتی بهره می برد که معروف ترین و پر استفاده ترین سبک های آلاچیق عبارت اند از:


*  آلاچیق فلزی
*  آلاچیق چوبی
*  آلاچیق حصیری
*  آلاچیق مدرن
*  آلاچیق سنتی
*  آلاچیق شیشه ای
*  آلاچیق سیمانی

 

اجرای آلاچیق در فضای روف گاردن می تواند یک فضای دنج و بی نظیر را در روف گاردن شما پدید آورد و همچنین با اجرای آلاچیق می توانید در برگذاری مهمانی های خود تجربه جدیدی کسب کنید و از فضای جدیدی بهره ببرید.

 

روف گاردن

 

نورپردازی در اجرای روف گاردن


در فرایند محوطه سازی و لند اسکیپ، اجرای نور پردازی یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین فعالیت ها است. استفاده از نورپردازی در فضای روف گاردن موجب می شود تا در هنگام شب بتوانید بهترین استفاده را از روف گاردن خود داشته باشید. همچنین اجرای نور پردازی همگام با سایر المان های محوطه سازی موجب می شود تا هرکدام از المان ها جلوه ای خاص و ویژه به فضا اهدا کنند. به طور کلی اجرای نورپردازی یکی از پایه ای ترین امر ها در اجرای روف گاردن است که می تواند نمایی زیبا و جذاب در محوطه به شما ارائه کند.


طراحی استخر در اجرای روف گاردن


اگر از پشت بامی با متراژ بالا بهره می برید و از طرف دیگر ساختمان شما از مقاومت بالایی برخوردار است و طراحی استخر یکی از بهترین گزینه ها است و علاوه بر آن در زیبا سازی و تکمیل روف گاردن شما می تواند تاثیر بسزایی بگذارد. شما می توانید با اجرای یک استخر در فضای روف گاردن خود، در فصل های گرم از آب تنی در پشت بام خود بهره ببرید. البته حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در طراحی و اجرای استخر در روف گاردن، حتما با مشاورین با تجربه و حرفه ای در حوزه محوطه سازی مشاوره بگیرید و حتما قبل از اجرا از مقاومت ساختمان خود مطمئن شوید.

 

روف گاردن

 

کلام آخر


به صورت کلی اجرای روف گاردن در فضای سرد و خاکستری امروزه که شرایط کلان شهر ها ایجاد کرده اند، می تواند یک اتصال و پیوند میان طبیعت و ساختمان شما باشد. اجرای روف گاردن از مزایای بسیار زیادی بهره می برد که مهم ترین مزایای آن افزایش ارزش ملک است. علاوه بر آن می توانید از فرصت های سرمایه گذاری در روف گاردن بهره مند شوید. اجرای روف گاردن سبب می شود تا ساختمان شما مستحکم تر شود و به غیر از آن از مزایا و ویژگی های فردی بسیار زیادی برخوردار است. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که اجرای روف گاردن باید توسط شرکت های معتبر و مهندسین و کارشناسان با تجربه صورت بگیرد، اگر اجرای روف گارند شما به صورت اصولی انجام نشود سبب مشکلات جبران ناپذیر یا پر هزینه ای خواهید شد.


شرکت سورن بام


مجموعه خدماتی سورن بام ( https://sorenbam.ir/ ) که فعالیت خود را از سال 1389 به صورت حرفه ای و فعال در حوزه محوطه سازی آغاز کرده و امروزه به یکی از بهترین و معتبر ترین شرکت های حوزه طراحی و اجرای محوطه سازی و فضای سبز تبدیل شده است. تیم سورن بام تشکیل شده از مهندسین و طراحان مجرب و حرفه ای است که همواره در تلاش اند تا با کمترین هزینه بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02144277178 تماس بگیرید.

 


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman