تابستانی آرام برای صنعت سیمان با تامین پایدار برق

تابستانی آرام برای صنعت سیمان با تامین پایدار برق
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

در شرایطی که مشکلات تامین برق به کمبود سیمان در تابستان 1400 ختم شد، امسال همزمان با تامین برق پایدار هیچ نوسان قیمتی در بازار مشاهده نشد.

به گزارش اخبار ساختمان، قیمت سیمان بر اساس اطلاعات بورس کالا برخلاف تابستان سال 1400، در سال جاری نه تنها افزایش نیافت بلکه با کاهش پنج درصدی نیز مواجه شد؛ مصرف کنندگان سیمان از جمله سازندگان مسکن نیز فصلی گرم بدون افزایش قیمت را پشت سر گذاشتند.

شرایط تامین برق تابستان امسال در شرایطی رقم خورد که 2 سال قبل قطعی برق گسترده به کاهش تولید سیمان ختم شد و بازار این کالای راهبردی در پی کمبود رشد قیمت نجومی را تجربه کرد. در آن سال قیمت هر پاکت سیمان پنج برابر شد.

در این راستا در سال 1402 همزمان با اقداماتی نظیر ساخت نیروگاه، کاهش مصرف برق بخش خانگی، برق صنایع سیمان منطبق بر نیاز تامین شد؛ گزارش توانیر از تامین برق صنایع بیان می کند که برق مورد نیاز صنعت سیمان در تابستان بدون محدودیت تامین شده است.

رئیس سندیکای کارفرمایی صنعت سیمان حمید فرمانی از همکاری خوب صنعت برق برای تامین انرژی کارخانه های سیمان می گوید و اعتقاد دارد، رشد 10 درصدی تولید در سایه تامین برق سبب شد، تابستان امسال را بدون نوسانات قیمتی پشت سر بگذاریم.

فارس


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman