دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک مطرح کرد:

به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت کاشی و سرامیک هستیم

به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت کاشی و سرامیک هستیم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۰ | ۱۴۰۲/۰۹/۰۱

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: از آنجاکه صنعت کاشی و سرامیک جزو 15 صنعت پیشران کشور است، بنابراین نیاز است برنامه ریزی هایی انجام شود تا ارتباط بهتری بین دانشگاه و صنعت کاشی و سرامیک ایجاد شود.

به گزارش اخبار ساختمان، بهنام عزیززاده دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: بیست و هشتمین نمایشگاه کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی آبان ماه امسال برای دومین سال پیاپی در نمایشگاه بین المللی آفتاب برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک و سایر صنایع وابسته رو به رو شد.

عزیززاده با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه امسال صورت گرفت، گفت: در نمایشگاه امسال بیش از 130 واحد تولیدی مشارکت داشتند و نزدیک به 80 درصد از فضای نمایشگاه نیز توسط تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، رنگ و لعاب پوشش داده شد که بیانگر استقبال ویژه واحدهای تولیدی از این نمایشگاه بود.

وی ادامه داد: طی نظرسنجی هایی که در طول برگزاری نمایشگاه از مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان به عمل آمد مشخص شد که از نحوه برگزاری نمایشگاه و محل برگزاری رضایت داشتند و از طرفی شاهد بودیم که میزان بازدید از این نمایشگاه نیز نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

دبیر انجمن کاشی و سرامیک همچنین گفت: نمایشگاهی که برگزار شد می توان گفت بزرگترین نمایشگاه تخصصی در حوزه کاشی و سرامیک در ایران محسوب می شود و خوشبختانه در طی سال های اخیر همواره با همین نام برگزار شده است.

بهنام عزیززاده در ادامه افزود: خوشبختانه با توجه به تجربه برگزاری چندین دوره از نمایشگاه در حال حاضر توانسته ایم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم که این موضوع بسیار مهمی است و با توجه به اینکه برای دومین سال پیاپی در نمایشگاه آفتاب برگزار شد می توان گفت فضای نمایشگاه دارای ساختاری در حد استانداردهای جهانی است و در کنار آن نحوه برگزاری نمایشگاه نیز به استانداردهای روز دنیا نزدیک بود اما در سال جاری تلاش کردیم تا وجه تمایزی را نسبت به نمایشگاه های سال قبل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از وجه تمایزهایی که در سال جاری به آن پرداخته ایم بحث حضور دانشگاهیان در این دوره بود که با برنامه ریزی های انجام شده و جلسات متعددی که با انجمن سرامیک برگزار شد مقرر شد تا جایگاه این صنعت را به دانشجویان مرتبط در حوزه مهندسی سرامیک و مهندسی مواد بیشتر معرفی شود، بنابراین تلاش کردیم تا حضور مسمتری از سوی دانشجویان دانشگاه های معتبر مانند دانشگاه شریف، دانشگاه علم و صنعت و سایر دانشگاه ها در این نمایشگاه صورت بگیرد تا ضمن بازدید از نمایشگاه و آشنایی با جایگاه این صنعت و همچنین آشنایی با پتانسیل های این صنعت برای توسعه و جذب نیروهای متخصص، در دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی برگزار شده در طول نمایشگاه حاضر شوند.

 

نمایشگاه کاشی و سرامیک

دبیر انجمن کاشی و سرامیک گفت: از آنجاکه صنعت کاشی و سرامیک جزو 15 صنعت پیشران کشور است، بنابراین نیاز است برنامه ریزی هایی انجام شود تا ارتباط بهتری بین دانشگاه و صنعت کاشی و سرامیک ایجاد شود و خوشبختانه در حین برگزاری این نمایشگاه توانستیم تا حدودی این ارتباط را شکل دهیم و مطمئن هستیم این اقدامات می تواند در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت موثر باشد.

عزیززاده ادامه داد: به طور کلی می توان گفت روندی که در طی سال های اخیر در پیش گرفته ایم باعث شده است تا رتبه این نمایشگاه را از B به A و در ادامه به A+ و A++ ارتقاء دهیم و با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام شده است در تلاش هستیم تا به استانداردهای روز جهانی در حوزه برگزاری نمایشگاه نزدیک شویم تا شرکت کنندگان از حضور در این نمایشگاه بیشترین بهره را ببرند.

وی درباره حضور شرکت ها و بازدیدکنندگان خارجی نیز گفت: در طول برگزاری تجار و بازدیدکنندگانی از کشورهای همسایه و برخی کشورهای آفریقایی از نمایشگاه بازدید کردند و تعدادی از شرکت های خارجی هم به عنوان مشارکت کننده از چند کشور در این نمایشگاه حاضر شدند، اما حضور مشارکت کنندگان در نمایشگاه از زمان شیوع کرونا در کشور کمرنگ شد و از طرفی به واسطه تحریم هایی که وجود دارد بسیاری از شرکت ها از حضور در این نمایشگاه امتناع می کنند.

بهنام عزیززاده همچنین درباره نمایشگاهی که قرار است در دی ماه و در نمایشگاه بین المللی برگزار شود توضیح داد: اعتقاد ما بر این است نمایشگاهی که با یک عنوان یکسان و در 2 تاریخ متفاوت برگزار شود فقط می تواند به این صنعت لطمه وارد کند و همچنین موجب تشویش اذهان مشتریان خارجی شود، بنابراین اعتقاد ما بر این است که از نگاه تجار خارجی و حوزه صادرات این موضوع می تواند بازتاب منفی به دنبال داشته باشد، از اینرو با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه آتی صنعت کاشی توسط سازمان توسعه تجارت برگزار می شود می بایست از این سازمان پرسید که آیا برگزاری این نمایشگاه ضرورت دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: ما به عنوان انجمن کاشی و سرامیک با برگزاری این نمایشگاه موافق نیستیم و ما به دنبال این هستیم تا این نمایشگاه تنها یکبار در سال برگزار شود تا شبهات از بین برود و همواره سعی کرده ایم تا نمایشگاهی در حد و اندازه استانداردهای جهانی برگزار کنیم و هیچگاه به دنبال مباحث حاشیه ای نبوده ایم تا لطمه ای به این صنعت وارد نشود.

دبیر انجمن کاشی و سرامیک در پایان گفت: امیدوار هستیم در سال های آتی نمایشگاهی درخور شان این صنعت برگزار کنیم که نشان دهنده جایگاه این صنعت در جهان باشد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman