چه تعداد مسکن مهر نیمه تمام در کشور وجود دارد؟

چه تعداد مسکن مهر نیمه تمام در کشور وجود دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۷ | ۱۴۰۲/۰۸/۱۰

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت سیزدهم رسیده بود که ۱۴۵ هزار واحد از آن باقی مانده است.

به گزارش اخبار ساختمان، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در طی دولت نهم و دهم هدفگذاری شده بود، گفت: حدود ۲ میلیون واحد مسکونی هم که در آن دوره ساخته شده بود مربوط به مسکن روستایی و مقاوم سازی آنها بوده است‌.

وی افزود: حدود ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت سیزدهم رسید که از این تعداد ۱۰۵ هزار واحد به اتمام رسیده و در حال حاضر ۱۴۵ هزار واحد باقی مانده است.

یوسفی اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر باقی مانده در حال حاضر مشکل حقوقی و تعاونی دارند و بخشی دیگری از این واحدها هم مشکل زیربنایی و روبنایی دارند. یکی از اصلی ترین مشکلات مسکن مهر مربوط به جانمایی این واحد‌ها بوده و این پروژه ها با تراکم های بالا ساخته شده اند در حالی که با جانمایی درست شاید بخشی از این مشکلات ایجاد نمی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: ما برای پروژه های مسکن مهر شهر نساختیم بلکه خوابگاه احداث کرده ایم و پروژه های بلند مرتبه سازی در این مناطق ساخته شده است.

در ادامه این برنامه مهدی عسگری، رئیس کمیته احیا و بهره برداری اراضی با اشاره به اینکه باید از مسکن مهر یک سری درس ها بتوانیم، بیاموزیم گفت: ما در آن دوره مسکن نساختیم بلکه خوابگاه احداث کردیم. بسیاری از واحدهای مسکن مهر در شهرها به صورت متمرکز و انبوه سازی ساخته شده است و خوابگاه هستند.

عسگری اظهار کرد: ۱۵ درصد از مساحت ایران قابل سکونت است اما ما فقط ۰.۸ درصد از آن را قابل سکونت کرده ایم و برخی از نقاط کشور از جمله کلانشهرها را با جمعیت حداکثری و به صورت فشرده قرار داده ایم. ۱۴۰ نفر در هکتار تراکم جمعیت در تهران است در حالی که با توسعه شهرها می توانیم این عدد را کاهش دهیم.

افکارنیوز


برچسب ها:

طرح مسکن مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman