پرونده ایجاد 100 شهرک مسکونی در دست بررسی

پرونده ایجاد 100 شهرک مسکونی در دست بررسی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۳ | ۱۴۰۲/۰۷/۳۰

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید شهرک های مسکونی با مشارکت بخش خصوصی هر یک با مساحت بیش از ۱۰ هکتار، یکی از ظرفیت ها برای تامین زمین در نهضت ملی مسکن دانست و گفت: تاکنون ۱۰۰ پرونده از شهرک های خصوصی شناسایی شده و در مراحل اخذ استعلامات قرار دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه نشست تخصصی نهضت ملی مسکن درباره استفاده از ظرفیت های مختلف برای تامین زمین در نهضت ملی مسکن گفت: یکی از ظرفیت های موجود برای تولید مسکن در دستور کار قرار دارد، ظرفیت شهرک های خصوصی برای مالکین بخش خصوصی است که هر کدام دارای اراضی بیش از ۱۰ هکتار خارج از محدوده و حریم شهرها هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ پرونده از شهرک های خصوصی شناسایی شده و در مراحل اخذ استعلامات در استان ها قرار دارد.

جعفری، شهرک های خصوصی را ظرفیتی برای توسعه زیرساخت های سکونتگاه های شهری و شهرکی دانست و گفت: اگر این پتانسیل عملیاتی شود، ظرفیت خوبی برای تولید مسکن و ایجاد خدمات توسط بخش خصوصی فراهم می شود و رویکرد مشارکت مردم در نهضت ملی مسکن، در این قالب محقق خواهد شد.

وی در ادامه درباره تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر توضیح داد: از تعهدات دولت قبل بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید با عمر بیش از ۱۰ سال باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تا کنون بیش از ۵۰ درصد یعنی ۳۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و ۲۰ هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال در شهرهای پردیس، هشتگرد و پرند تحویل متقاضیان می شود.

جعفری درباره تامین مالی پروژه های نیمه تمام مسکن مهر گفت: بر اساس تدبیر وزیر راه و شهرسازی از محل منابع داخلی شهرهای جدید و با کمک صندوق ملی مسکن در ازای تهاتر زمین تاکنون منابع مورد نیاز تامین شده است.

وی افزود: گام بعدی، تکمیل پروژه های زیربنایی واحدهای مسکن مهر است چراکه در دولت سیزدهم رویکرد بر شهرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حدود ۲۰ همت منابع برای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در بخش زیربنایی و روبنایی نیاز است.

جعفری، یکی از تکالیف شرکت عمران شهرهای جدید را تامین زمین برای نهضت ملی مسکن دانست و افزود: در حوزه الحاقات به شهرهای جدید و تعریف شهرک ها و شهرهای جدید اقدامات بی سابقه ای توسط این شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در چهار استان جنوبی کشور یعنی خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۲۷ نقطه شهرک نوار ساحلی در حال پیگیری است.

وی افزود: در استان هایی که کسری زمین و تقاضای بالا وجود دارد مثل شهرهای پرند، هشتگرد، صدرا (فارس)، سهند (آذربایجان شرقی)، گلبهار (خراسان شمالی) و بهارستان (اصفهان) برنامه ریزی برای شناسایی مکان های مستعد انجام شده است.

جعفری تکلیف شرکت عمران شهرهای جدید برای تامین زمین را ۱۸ هزار هکتار دانست و گفت: تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن نهایی شده و هشت هزار هکتار دیگر نیز در مراحل تغییر کاربری و الحاقات قرار دارد که امیدوارم تا پایان امسال همه مراحل استعلامات آنها به پایان برسد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman