واگذاری ۲۵۰۰ قطعه زمین به خانواده های مشمول قانون جوانی جمعیت

واگذاری ۲۵۰۰ قطعه زمین به خانواده های مشمول قانون جوانی جمعیت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۷ | ۱۴۰۲/۰۷/۰۹

امروز در آستانه سالروز میلاد حضرت محمد (ص) در قالب طرحی با عنوان پویش پیامبر رحمت با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ۲۵۰۰ خانوار واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران واگذار شد.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد بذرپاش در مراسم واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت، گفت: طرح جوانی جمعیت یکی از قوانین بسیار خوبی است که از سوی مجلس به تصویب رسیده است که با وجود مشکلات فراوان در بخش اجرا به علت اهمیت این موضوع و تاکیدات فراوان تلاش کرده ایم تا این طرح به مراحل اجرایی برسد.

وی ادامه داد: تاکنون توانسته ایم بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در سراسر کشور به متقاضیان تحویل دهیم که ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مربوط به استان تهران است و در تلاش هستیم تا به ۷۰ هزار متقاضی دیگر که در سامانه ثبت نام کرده اند، تا پایان سال زمین رایگان داده شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال و تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاها به متقاضیان واگذار خواهد شد و در سال آینده نیز این برنامه ادامه خواهد داشت و به همین میزان زمین به متقاضیان جدید واگذار می شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: در شهرها نیز ۴۰۰ هزار قطعه زمین در قالب واحدهای یک طبقه به متقاضیان واگذار شده است و میزان زمین هایی که تاکنون در شهرها و در قالب طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده به حدود ۵۰ هزار هکتار می رسد که یک اتفاق بزرگ است.

وی با با بیان اینکه در دولت های قبل به بخش مسکن بی توجهی شده است و این بخش عقب مانده است، تاکید کرد: بی توجهی دولت های قبل به بخش مسکن و عقب ماندگی بخش مسکن باعث شده است تا فشار زیادی به دولت سیزدهم وارد شود، اما با این وجود در تلاش هستیم تا زیرساخت ها، بانک ها، تأمین زمین و… را در کوتاه ترین زمان آماده کنیم تا این عقب ماندگی ها جبران شود و در حال حاضر نیز یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد در حال ساخت است.

دولت سیزدهم میراث دار ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که در این دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد که ۱۲ سال بود منتظر افتتاح آن بودند و امیدوار هستیم تا در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، ذکر این نکته الزامی است که در راستای اجرای طرح حمایت از جوانی جمعیت، زمین رایگان برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده است که زمین های تحویلی رایگان است و فقط از کسانی که دارای سه فرزند هستند پول آماده سازی دریافت می شود اما خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر از پرداخت پول آماده سازی زمین ها نیز معاف هستند.

همچنین متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده برای ثبت نام دریافت تسهیلات حوزه زمین و مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman