مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان عنوان کرد:

وجود 300 ساختمان بلندمرتبه ناایمن در اصفهان

وجود 300 ساختمان بلندمرتبه ناایمن در اصفهان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۳ | ۱۴۰۲/۰۷/۰۶

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بسیاری از ساختمان ها تاییدیه از سازمان آتش نشانی ندارند و در واقع بدون ایمنی، ساختمان های بلندمرتبه مسکونی ساخته می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم مطلبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال پروژه هایی در دستور کار قرار گرفته است که عملیات پیشرفته یکی از آنهاست تا اعزام از حالت سنتی خارج و به صورت پیشرفته و هوشمند درآید.

وی افزود: مخازن به سنسور متصل شده که میزان آب و کف ماشین ها کنترل می شود و این از دیگر اقدامات هوشمندسازی است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰۰ ساختمان بلندمرتبه در سطح شهر اصفهان وجود دارد که ایمنی لازم را ندارند، تصریح کرد: بسیاری از ساختمان ها پایان کار و تاییدیه از سازمان آتش نشانی ندارند و درواقع بدون ایمنی، ساختمان های بلندمرتبه مسکونی ساخته می شود.

وی افزود: ۱۵۰ ساختمان مهم شهر شناسایی که از بین آنها ۶ ساختمان به ستاد فرماندهی متصل شده اند و حریق ساختمان های بلند مهم ترین چالش سازمان آتش نشانی است.

مطلبی خاطر نشان کرد: اگر در طول شبانه روز اخطاری توسط سیستم اعلام شود از این طریق در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و هرچه سریعتر از حریق و حادثه آگاه و رصد پیشگیری می شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پایش زمان، گفت: یک نمایشگر دیجیتال در خروجی ایستگاه نصب و به محض زنگ حریق ثانیه شمار شروع به حرکت می کند و در این صورت سرعت عمل رصد می شود.


پهباد کاووش برای آتش نشانی اصفهان خریداری شد


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: پهباد کاووش یا جست و جو گر خریداری شده که تجهیزات منحصر به فردی دارد و بیشترین استفاده آن دوربین دید در شب و حرارتی آن است تا وسعت حریق و ابعاد مختلف آن شناسایی شود و هشت نفر در این راستا برای هدایت آن آموزش داده شده اند.

وی افزود: تمام ایستگاه ها به موتور سیکلت اطفا حریق مجهز شدند که در ترافیک خیابان ها بسیار راهگشاست و در راستای تجهیز آتش نشانی، تعدادی قلاده سگ نیز آموزش داده شده و یک نردبان ۶۴ متری خریداری شده است.

مطلبی در خصوص میزان رفاهیات و حقوق پرسنل که توسط شهرداری تأمین می شود، گفت: باید روحیه آتش نشان حفظ شود و حتی پرسنل بانوان توجه ویژه شده است و در به کارگیری آتش نشان زن باید زیرساخت های لازم در ابتدا مهیا شود و با همراهی آتش‌نشانی زن موافق هستیم اما باید برای اقدام عملیاتی آن زیرساخت ها فراهم شود.

وی افزود: بوم‌گردی ها تا زمانیکه تاییدیه سازمان آتش نشانی را نداشته باشند امکان فعالیت ندارد و اوضاع هتل های شهر بد نیست اما اوضاع مهمان پذیرها اصلاً مطلوب نیست و مکاتبه هایی در این راستا انجام شده است و دلیل عمده آن ساختمان های قدیمی است و پیگیری هم نمی کنند و از طریق مراجع پیگیری و الزام انجام شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: افراد صنفی موظف هستند که موارد ایمنی را رعایت کنند و به دلایل درون حوزه ای، اتحادیه های پرخطر برای رعایت ایمنی بازارهای اصفهان اقدام کنند و در کنار آن یک کیلومتر بازار توسط شهرداری به سیستم خشک و تر مجهز می شود و باید مغازه های بازار به خود ایمنی برسند.

اکوفارس


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman