عرضه سیمان و فولاد از بورس خارج می شود؟

عرضه سیمان و فولاد از بورس خارج می شود؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

در جلسه روز گذشته شورای عالی مسکن، مقرر شد هیات کارشناسی متشکل از وزارتخانه های راه، صمت و نیرو، مسئله نحوه تامین سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن، نحوه عرضه در بورس کالا و تعیین قیمت پایه را بررسی و نتایج را برای تصمیم گیری به رئیس‌جمهور ارائه کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، جلسه شورای عالی مسکن صبح روز گدشته با حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. یکی از مهم ترین موارد بحث شده در این جلسه مسئله تامین سیمان و فولاد برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن بود.

به گفته یک مقام حاضر در این جلسه، مقرر شده است، در راستای کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن، مسئله تامین سیمان و فولاد مورد نیاز برای این واحدها مورد بررسی هیات های کارشناسی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و وزارت نیرو قرار گیرد و مسئله تعیین قیمت پایه و همچنین اختصاص نیاز واحدهای نهضت ملی مسکن مورد واکاوی قرار گیرد و تصمیم گیری در این زمینه پس از نتایج بررسی ها انجام شود.

در همین راستا، رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کاهش قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن گفت:‌ همه تلاش دستگاه های اجرایی مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد؛ چراکه هرچه قیمت ساخت کمتر باشد، به نفع مردم باشد.

پیشتر مهرداد بذرپاش نسبت به گرانی مصالح ساختمانی در بورس کالا ابراز نگرانی کرده و وعده بررسی این مسئله در جلسه شورای عالی مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داده بود.

فارس


برچسب ها:

بورس کالا ،سیمان ،فولاد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman