قائم مقام شرکت آلومینیوم مازندران عنوان کرد:

تغییر تدریجی سلیقه سازندگان از پنجره های یو پی وی سی به آلومینیومی

تغییر تدریجی سلیقه سازندگان از پنجره های یو پی وی سی به آلومینیومی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۸ | ۱۴۰۲/۰۶/۱۸

قائم مقام شرکت الومینیوم مازندران گفت: در طول سالیان گذشته با نصب خطوط متعدد تمام اتوماتیک و همین طور به روز رسانی ماشین آلات و بهره گیری از نیروهای مجرب توانسته ایم تا محصولات آلومینیومی با تنوع و کیفیت بالا تولید کنیم و امروز ما محصولات ما را در بخش آنودایزینگ دارای کیفیت جهانی است که قابلیت رقابت با بازار جهانی دارد را در بازار ایران و همچنین به بازار کشورهای همسایه عرضه می کنیم.

منوچهر نوایی در گفت و گو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: مجتمع آلومینیوم مازندران از سال 1354 فعالیت خود را در صنعت آلومینیوم با تأسیس کارخانه در شهرستان آمل آغاز نموده که در ابتدا فعالیت خود را با خطوط آنودایزینگ آغاز کرد و به همین جهت در بخش آنودایزینگ به عنوان قدیمی ترین مجموعه شناخته می شود، در طول سالیان گذشته با نصب خطوط متعدد تمام اتوماتیک و همین طور به روز رسانی ماشین آلات و بهره گیری از نیروهای مجرب توانسته است تا محصولات آلومینیومی با تنوع و کیفیت بالا صادرات عرضه کند و امروز ما محصولات خود را در بخش آنودایزینگ دارای کیفیت جهانی که قابلیت رقابت با بازار جهانی دارد را در سراسر ایران و حتی به بازار کشورهای همسایه عرضه می کنیم.

قائم مقام شرکت الومینیوم مازندران درباره محصولاتی تولیدی در این شرکت گفت: تاکنون به رغم وجود فراز و فرودهای موجود، مجتمع آلومینیوم مازندران با فعالیت روزافزون و تلاش در این عرصه توانسته است ثابت قدم بوده و حرکت پیش رونده و رو به رشدی را داشته باشد.

وی گفت: این مجموعه به عنوان بزرگترین تولیدکننده پروفیل‌های آلومینیومی در شمال کشور و با در اختیار داشتن کادر مجرب و متخصص و همین طور برخورداری از جدیدترین دستگاه ها و ابزارآلات صنعتی است، ما در مجتمع آلومینیوم مازندران تمام مقاطع آلومینیومی چه در بخش ساختمان های مسکونی که شامل درب، پنجره و نمای ساختمان می شود و چه مقاطع صنعتی و بیمارستانی را تولید و به مشتریان عرضه می کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار اخبار ساختمان مبنی بر اینکه فرایند آنودایزینگ در مجتمع آلومینیوم مازندران چگونه انجام می شود؟ گفت: خط آنودایزینگ مجتمع آلومینیوم مازندران از سال 1354 در حال فعالیت است و همانطور که اشاره شد قدیمی ترین مجموعه در این زمینه محسوب می شود و فعالیت مجتمع آلومینیوم مازندران با خط آنادایز شروع شد که در ادامه اکسترود نیز به آن اضافه شد.



نوایی ادامه داد: در قسمت آبکاری و آنادایز، پروفیل ها براساس استانداردهای موجود و با استفاده از دستگاه های مدرن فرایند آنادایزینگ را انجام می دهند. این واحد با در اختیار داشتن وان هایی به طول 13 متر قابلیت آنادایز پروفیل های 6 متری در خرپاهای دو طرف موازی با ظرفیت دوبرابر را دارد. از طرفی مجتمع آلومینیوم مازندران به منظور دقت و سرعت در انتخاب و سفارش مقاطع آنودایز، اقدام به تهیه نمونه های آنودایز بر روی پروفیل اصلی نموده است تا مشتریان این شرکت بتوانند نتیجه نهایی را در زمان سفارش ملاحظه و لمس کنند و بر اساس آن محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

قائم مقام شرکت الومینیوم مازندران در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چگونه می توان در بحث الزامات و مقررات ساخت مسکن دوباره در بحث آلومینیوم تمرکز کرد؟ گفت: متاسفانه برخی تولیدکننده های گمنام پروفیل های یو پی وی سی برای کاهش قیمت ها اقدام به کم فروشی و دستکاری فرمولاسیون می کنند به طوری که شاهد هستیم برخی درب و پنجره هایی که در سال های اخیر نصب شده اند با برخورد آفتاب و سایر عوامل جوی دچار مشکل شده اند و حتی بعضی از آنها نیاز به تعویض پیدا کرده اند اما به مرور زمان پس از چند سال الان صنعت دوباره به فکر استفاده از آلومینیوم افتاده است.

وی ادامه داد: به هر حال موضوع کیفیت آلومینیوم و تفاوت آن با پروفیل های یو پی وی سی مشهود است و قطعا فلز آلومینیوم در مقابل گرما و سایر عوامل جوی مقاومت بیشتری نسبت به پروفیل های یو پی وی سی (که از جنس پلاستیک هستند) خواهد داشت از طرفی آلومینیوم از نظر زیبایی نیز با پروفیل تفاوت بسیاری دارد و زیبایی بیشتری به محیط زندگی می بخشد.

منوچهر نوایی در ادامه گفت: در بحث آنودایزینگ، آنودایز می تواند در مقابل نور مستقیم کیفیت خود را حفظ کند چرا که لایه رویی با سولفات قلع پوشش داده می شود و طیف رنگی که به آلومینیوم داده می شود به طور کامل به خورد آلومینیوم داده می شود و عملا محصول در مقابل گرما و نور مستقیم خورشید مقاوم تر خواهد بود و از طرفی فلز آلومینیوم از نظر اقتصادی نیز به صرفه است و بار هزینه اضافی را بر مصرف کنندگان وارد نخواهد کرد.

قائم مقام شرکت الومینیوم مازندران درباره فعالیت های صادراتی این مجموعه توضیح داد: در حال حاضر شرکت آلومینیوم مازندران محصولات تولیدی خود را به بسیاری از کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، افغانستان و... صادر می کند که در این میان سهم عراق نسبت به دیگر کشورها بالاتر است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 150 پرسنل در مجموعه مرکزی مشغول به فعالیت هستند و در تمام استان ها و شهرستان های کشور نیز نماینده فروش محصولات آلومینیوم مازندران وجود دارد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman