جزئیات طرح نهضت مسکن در خراسان جنوبی

جزئیات طرح نهضت مسکن در خراسان جنوبی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۴ | ۱۴۰۲/۰۶/۱۶

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در بیرجند از تحویل ۸۰۰ واحد مسکونی در دهه فجر امسال در این سایت خبر داد و گفت: پنج هزار واحد شهری نهضت ملی مسکن تا پایان امسال در خراسان جنوبی تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز گذشته ۱۵ شهریور در سفری که با رییس‌جمهور و هیات دولت به استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند داشت در خصوص تولید مسکن در این استان و برنامه های وزارت راه و شهرسازی گفت: در ابتدای آغاز به کار پروژه تولید مسکن در بیرجند، پروژه روی خاک بود و امروز که هشت ماه از آن تاریخ می گذرد پروژه پیشرفت مناسبی داشته و در برنامه است تا در دهه فجر امسال ۸۰۰ واحد مسکونی در بیرجند تحویل مردم شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تلاشی که مدیران استان و سازندگان دارند تا پایان امسال پنج هزار واحد در سطح استان به مردم تحویل خواهد شد که این تعداد واحد به غیر از واحدهای مسکونی روستایی و به غیر از اراضی است که در اختیار مردم برای ساخت و ساز قرار می گیرد.


تخصیص منابع مالی برای تکمیل خدمات زیربنایی


عضو کابینه دولت سیزدهم در خصوص تامین خدمات زیربنایی و تجهیز آب، برق و سایر ملزومات کار برای پروژه های مسکن استان، توضیح داد: منابع مناسبی برای تکمیل خدمات زیربنایی به پروژه ها تزریق شد که در بازدید امروز از سایت های نهضت ملی در استان خراسان جنوبی و بیرجند روند کار مناسب است و مشکلات برق، گاز و آب در این سایت حل شده است.


ساخت واحدهای مسکونی حیاط دار در بیرجند


بذر پاش با تاکید بر اینکه واحدهای نهضت ملی مسکن در بیرجند و در سطح استان عموما به شکل حیاط دار احداث خواهد شد، افزود: مشاعات مناسب یک خانه حیاط دار و تامین پارکینگ موردنیاز در اجرای نهضت ملی مسکن بیرجند به خوبی دیده شده است و کار به شکل کارشناسی در حال انجام است.


آسفالت و بهسازی معابر هم زمان با ساخت مسکن انجام می شود


وی گفت: هم زمان از مدیر استانی خواستیم تا آسفالت معابر و سایر زیرساخت های لازم را در سطح استان و انجام پروژه ها مدنظر قرار دهد و انجام آنها را به شکل موازی در کنار ساخت مسکن به انجام برساند.


هدف گذاری واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در سال جاری


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: واگذاری زمین یکی از طرح هایی است که در قم آغاز شد و با سرعت تا پایان سال ادامه خواهد یافت. هدف گذاری ما برای سال جاری واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین است.

بذرپاش گفت: در استان خراسان جنوبی یک هزار هکتار برای واگذاری زمین به مردم با احتساب ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در نظر گرفته شده است که در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مردم واگذار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین در روستاها و شهرها یکی از تدبیرهای مهم در اجرای نهضت ملی مسکن است، گفت: در واگذاری زمین به شهرها و روستاها وام نهضت ملی مسکن نیز به این دسته از متقاضیان تعلق می گیرد تا بتوانند به احداث بنا اقدام کنند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman