در گفت وگو با عضو هیات مدیره این شرکت مطرح شد:

رونیکس چگونه در کانون توجه فعالان صنعت ساختمان قرار گرفت؟

رونیکس چگونه در کانون توجه فعالان صنعت ساختمان قرار گرفت؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۰۱ | ۱۴۰۲/۰۵/۳۱

در حالی که طی سالهای متمادی بازار داخلی ایران وابستگی شدید به واردات ابزارآلات صنعتی داشت، اما طی سالهای اخیر ظهور یک برند مقتدر در این بخش از صنعت کشور باعث شده تا دستاوردهای این مجموعه در کانون توجه صنایع داخلی و مشاغل پرمصرف از نظر ابزار و ادوات صنعتی قرار گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، برند رونیکس در سال 1379 بر اساس فکر، ایده و تلاش ایرانی و با هدف عرضه محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب در زمینه ابزارآلات صنعتی، بنا شده است.  تلاش مستمر جوانان خوش فکر ایرانی در تحقق ایده های ناب، ریشه های شکوفایی این خانواده را رقم زده است.رونیکس با تکیه بر ارکان اصلی خود یعنی کیفیت، تنوع، قیمت گذاری منصفانه، رفتار سازمانی متمایز و ارائه خدمات پس از فروش فوق العاده، در طی سال های فعالیت خود به برندی پیشرو و مورد اعتماد مصرف کنندگان بدل شده است، برندی که همه بتوانند از ابزارآلات متنوع و با کیفیت آن بهره ببرند و اذعان داشته باشند که رونیکس تداوم دارد.


در همین راستا گفت و گویی با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین شرکت رونیکس و عضو هیات مدیره این شرکت داشته ایم که در ادامه می خوانید:

 

به نظر می رسد امسال حضور رونیکس در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از جنبه های مختلف حائز اهمیت بوده است و نگاهها را به سمت خود جلب کرده است. با توجه به اینکه صنعت ساختمان به عنوان بخش مهم از اقتصاد ایران  از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، حضور این مجموعه در بزرگترین رویداد نمایشگاهی ایران و غرب آسیا را چگونه ارزیابی می کنید؟


فلسفه حضور شرکت رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان بیشتر به واسطه این بود که در طی سال های اخیر حس کرده ایم نقش ابزارآلات در صنعت ساختمان مغفول مانده است و با توجه به این که نمایشگاه صنعت ساختمان یکی از مهم ترین نمایشگاه هایی است که در طی سال برگزار می شود و با توجه به اهمیت صنعت ساختمان در ایران و بحث ساخت و سازها می توان گفت که در سال های گذشته جای ابزار در این نمایشگاه خالی بود و به این واسطه امسال در این نمایشگاه شرکت کردیم.


نگاه اصناف و صنایع مختلف در این رابطه چطور بود؟


همانطور که می دانید در صنعت ساختمان اصناف مختلفی دخیل هستند از جمله شیرآلات، کاشی و سرامیک، نصب و اجرای سازه و... که تمامی آنها چه در مراحل تولید و چه در مراحل اجرا نیازمند ابزار هستند اما هیچیک از برندهای تولید ابزار در سال های اخیر در نمایشگاه های صنعت ساختمان حضور نداشته اند تا نقش ابزار و نحوه استفاده صحیح از ابزارها را در هر یک از صنایع و اصناف محتلف را تشریح کند، شرکت رونیکس امسال به عنوان نماینده صنف ابزارآلات در این نمایشگاه حاضر شده است و هدف اصلی ما نیز در درجه اول شناساندن نقش ابزار در اصناف و صنایع مرتبط با صنعت ساختمان و در درجه دوم معرفی ابزار مناسب برای هر یک از اصناف و صنایع است چراکه اثربخشی کارهای هر بخش به انتخاب ابزارآلات مناسب وابسته است.


در بحث استانداردسازی محصولات، شرکت رونیکس چه اقداماتی را انجام داده است؟


بحث استانداردسازی یک بحث کلان محسوب می شود، هر بخش از کارهای مختلف اعم از لوله کشی، برقکاری، کاشیکاری، نماکاری و... استاندارد خاص خود را دارد و نیاز است تا ابزارهای متفاوت با استانداردهای متفاوت در این بخش ها معرفی شود و نحوه کار کردن با این ابزار نیز تشریح خواهد شد.بسیاری از ابزارها، ابزارهای جدیدی هستند که مخصوصا در بخش ابزارآلات شارژی و بدون سیم برای پروژه هایی که دسترسی به برق ندارند می توانند راهگشا باشند، شرکت رونیکس نیز در این زمینه اقدامات بسیاری را انجام داده است و در آینده نزدیک نیز ابزارآلاتی جدیدی که در این زمینه طراحی و تولید می شوند را در اختیار مردم و مصرف کنندگان قرار خواهد داد.


شرکت رونیکس بیش از دو هزار ابزار مختلف را تولید و به بازارعرضه می کند که مدیریت زنجیره تامین این ابزارآلات کار بسیار دشواری خواهد بود، در زمینه تامین چه مکانیزمی را به کار می برید که توانسته اید این سطح از ابزارآلات را پوشش دهید و به بازار عرضه کنید؟


در بخش زنجیره تامین ما زیرگروه های زیادی داریم که از بخش تحقیق و توسعه، پشتیبان فنی و تیم خلق محصول تا بخش بازارگانی را تماما جوانان تحصیلکرده ایرانی تشکیل می دهند و قطعا عواملی که باعث شده است تا امروز تنوع بیش از 2 هزار 400 کدآیتمی برای شرکت رونیکس به وجود بیاید و هر روز شاهد افزایش این تعداد در بخش های مختلف صنایع مختلف باشیم استفاده از نیروی متخصص، تجربه بیش از 27 ساله شرکت رونیکس و استفاده از علم روز دنیا و نرم افزارها است.


کیفیت اصلی ترین موضوع در زمینه ابزارآلات صنعتی محسوب می شود. تفکر مدیریتی مجموعه رونیکس در این رابطه چه بوده است؟


در سیستم مدیریت کیفیت، پایش بحث کیفی محصولات و مدیریت در بحث کیفیت و تنوع محصولات مطمئنا نیاز به یکسری نرم افزارها و هوش تجاری دارد که امروز در سایر کشورهای جهان استفاده می شود و شرکت رونیکس نیز تیم برنامه نویسی و نرم افزاری دارد که برنامه ها را بومی سازی می کنند و این موضوع به مدیران شرکت رونیکس کمک می کند تا نظارت بهتری داشته باشند و در جهت بهبود کیفیت ها کار کنند.


شرکت رونیکس در حوزه خدمات پس از فروش نیز یک فرهنگ جدید را تعریف کرده است که در حوزه ابزارآلات تجربه جدیدی محسوب می شود، استراتژی رونیکس در حوزه خدمات پس از فروش چیست؟


شرکت رونیکس همیشه فروش را به سه بخش قبل، حین و بعد از فروش تقسیم می کند و فروش فقط مختص مرحله تحویل محصول به مشتری نمی شود چرا که قبل از فروش سعی داریم اطلاعاتی را به خریدار ارائه کنیم تا انتخاب درستی در هنگام خرید داشته باشند چراکه این موضوع تاثیر بسیاری در خدمات پس از فروش دارد و حین فروش که خدماتی به مشتریان عرضه می شود و در مرحله بعد خدمات پس از فروش است که در شرکت رونیکس با عنوان خدمات حمایتی شناخته می شود به این علت که ما هیچوقت خریداران محصولات رونیکس را تنها نمی گذاریم و سعی داریم تا پشتیبانی لازم را به عمل آوریم.

 




در زمینه تامین قطعات یدکی چطور؟


مهم ترین موضوعی که در خدمات پس از فروش وجود دارد بحث تامین قطعات این ابزار است که شرکت رونیکس بانک بسیار قوی از قطعات ابزارآلات را آماده کرده ایم که شامل بیش از 34 هزار کد آیتم می شود تا بتوانیم کالایی را که به مشتری عرضه کرده ایم در صورت نیاز قطعات آن را تامین کنیم، در بسیاری از مواقع به خصوص بعد از تحریم ها ابزاری که نیاز به تعمیر و خدمات پس از فروش دارد باید منتظر قطعه یدک باشد اما ما در شرکت رونیکس برای ایجاد رضایت مشتری در مرحله اول تمام قطعات مورد نیاز را در دسترس قرار داده ایم و در مرحله دوم استفاده از تعمیرگاه، نیروی متخصص در تمام شعبات کشور و ارائه خدمت در زمان مناسب را برای مشتریان در نظر گرفته ایم.


با توجه به رقابت برندهای جهانی در زمینه ارائه خدمات بهتر و در دسترس به مشتریان بفرمایید نقطه قوت رونیکس در این زمینه چیست؟


خدمات دیگری که از سوی شرکت رونیکس انجام می شود پیک در محل است که کاربر می تواند با شماره گیری شماره 61904 ابزار نیازمند به تعمیر را در اختیار پیک رونیکس قرار دهد و در صورت نیاز ابزار جایگزین را در تحویل بگیرد، ابزار تعمیری نیز ظرف 48 تا 72 ساعت پس از تعمیر به مشتری بازگشت داده می شود. سعی ما در شرکت رونیکس این است تا کاربر با خیال آسوده از ابزارآلات این شرکت استفاده کند و همیشه ما را به عنوان حامی در استفاده از ابزارآلات کنار خود حس کند.


شرکت رونیکس در سراسر کشور چه تعداد نمایندگی دارد و چقدر توانسته است در امر اشتغال آفرینی کمک کند؟


واحدهای خدمات پس از فروش شرکت رونیکس بیش از 180 واحد در سراسر کشور هستند و واحدهای فروش نیز به چیزی نزدیک به 20 هزار می رسد. از لحاظ اشتغال زایی نیز 800 نفر به صورت مستقیم و بالغ بر 10 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در شرکت رونیکس فعال هستند و به زودی نیز کارخانه بزرگ ما در منطقه آزاد انزلی شروع به فعالیت خواهد کرد تا امر صادرات این محصولات برای روسیه و سایر کشورهای منطقه تسهیل شود که در این کارخانه نیز حجم اشتغال زایی بسیار بالا خواهد بود.


به کدام کشورها صادرات محصول دارید؟


در حال حاضر شرکت رونیکس به بالغ بر 90 کشور صادرات محصول دارد که شامل کشورهای خاورمیانه، روسیه و سایر کشورها در نقاط مختلف را شامل می شود.


در سال های اخیر شاهد واردات ابزارآلات مستعمل در سطح بازار بوده ایم و هم اکنون نیز این موضوع ادامه دارد که می تواند مشکلاتی را در حوزه تامین قطعات، خدمات پس از فروش و... ایجاد کند، در باره این موضوع آیا شما ارزیابی مشخصی دارید یا مکانیزم مشخصی تعریف شده است تا دولت و دستگاه های اجرایی این موضوع را رسیدگی کنند؟


متاسفانه این موضوع باید از طریق وزارت صمت و سایر ارگان های ذیربط پیگیری شود و ما نیز مرتب این موضوع را پیگیری کرده ایم، الان معضل بزرگ ابزارآلات بحث واردات است به هر حال ابزارآلات شامل گروه کالایی بزرگ است که تمامی آنها نمی تواند در کشور تولید شود چرا که نیاز به مواد اولیه، امکانات تولید و زیرساخت خیلی وسیع دارد و مطمئنا باید بعضی از گروه های ابزارآلات به کشور وارد شود. اما اینکه چگونه جلوی واردات قاچاق گرفته شود؟ و یا چگونه سازوکار واردات صحیح تعریف شود؟ اینها به سیاست های دولت بستگی دارد و ما نیز همیشه هر زمان که نیاز باشد در کارگروه ها حاضر خواهیم شد کمااینکه تا الان نیز به همین شکل بوده است و ما در شرکت رونیکس به نوبه خود سعی کرده ایم هر زمان که وزات صمت، اداره استاندارد و اتحادیه ابزارآلات به کمک ما نیاز داشته باشند برای بحث استانداردسازی واردات و ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از این معضلات تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانیم به راه حل واحدی دست پیدا کنیم.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman