عضو هیئت مدیره این شرکت مطرح کرد:

گام های بلند داتیس برای ارتقای سطح فناوری تجهیزات آشپزخانه

گام های بلند داتیس برای ارتقای سطح فناوری تجهیزات آشپزخانه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۳ | ۱۴۰۲/۰۵/۳۰

عضو هیئت مدیره شرکت داتیس گفت: چشم انداز کلان این مجموعه صنعتی دست یابی به بالاترین سطح از تکنولوژی در زمینه تولید لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه است و به همین منظور برنامه های گسترده ای در راستای نوآوری در این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیم فتح اللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساختمان گفت: یکی از امتیازات محصولات داتیس نوآوری در طراحی و استفاده از قطعات با کیفیت است که باعث شده است تا کیفیت محصولات ما از شرکت های ترکیه ای نیز بالاتر باشد اما افزایش قیمت تمام شده این محصولات حضور ما در بازارهای جهانی را محدود کرده است.

وی گفت: کارخانه تولیدی و صنعتی داتیس در سال ۱۳۸۵ در منطقه صنعتی ایوانکی تاسیس شد و فعالیت خود را به صورت حرفه ای در زمینه تولید لوازم خانگی و آشپزخانه آغاز کرد. این مجموعه در مدت کوتاهی توانست نیازهای لوازم خانگی بازار ایران را شناسایی کند و تا امروز توانسته است بیش از ۱۲۰ نوع محصول از جمله اجاق گاز صفحه ای، فر توکار، مایکروویو، هود آشپزخانه، سینک ظرفشویی و… را تولید کند.

عضو هیئت مدیره مجموعه داتیس در مورد جایگاه مجموعه داتیس به لحاظ ظرفیت های صادراتی و رقابت با برندهای روز دنیا گفت: در حال حاضر توانسته ایم محصولات خود را به کشور عراق صادر کنیم اما با توجه به اختلاف قیمت تمام شده محصولات ما در مقایسه با شرکت های چینی توان رقابت گسترده با این کشور در بازارهای جهانی را نداریم، اما باید گفت از لحاظ کیفیت محصولاتی که در کشور تولید می شود نه تنها مجموعه داتیس بلکه بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی نسبت به شرکت های ترکیه ای در جایگاه بالاتری قرار دارند و محصولات با کیفیت تری را به بازار عرضه می کنیم.

 

تجهیزات آشپزخانه داتیس

وی ادامه داد: ما در حوزه نوآوری و همچنین کیفیت محصولات توانایی صادرات به کشورهای روسیه، عراق و حتی کشورهای آفریقایی را داریم اما همانطور که اشاره شد برخی کشورها به دنبال محصولاتی با قیمت پایین هستند و یا با مشکلاتی نظیر بازگشت ارز مواجه هستیم که این موضوعات باعث شده است نتوانیم در بازار برخی کشورها حضور داشته باشیم اما خوشبختانه با وجود تمامی مشکلات موجود توانسته ایم محصولات خود را به برخی کشورهای خاورمیانه مانند عراق، سوریه و... صادر کنیم.

فتح اللهی در پاسخ به اینکه آیا برنامه و طرح توسعه ای برای تنوع محصولات و عرضه محصولات جدیدتر دارید؟ گفت: ما همیشه در جهت رشد بیشتر حرکت می کنیم و در حال حاضر نیز در حوزه لوازم خانگی محصول جدیدی به نام هواپز را تولید کرده ایم و توانسته ایم قالب های جاروبرقی را نیز تولید کنیم و همچنین مخلوط کن های شرکت داتیس نیز آماده ارائه به بازار هستند و خوشبختانه توانسته ایم با تکیه بر توان مهندسین داخلی این محصولات را آماده کنیم و تنها برای تامین برخی قطعات کوچک نیاز به واردات داریم.

عضو هیئت مدیره مجموعه داتیس درباره تولید محصولات دانش بنیان و مبتنی بر دانش روز دنیا توسط مجموعه داتیس و دیگر تولیدکنندگان ایرانی، گفت: ما در ابتدا دید خود را در بازار رقابت تغییر دادیم و بر روی نوآوری و هوشمندکردن لوازم خانگی تمرکز کردیم و توانستیم اثر خوبی بر بازار داشته باشیم به نحوی که رقبای داخلی نیز وارد این مسیر شده اند و برخی حتی ایده های متفاوت تری را در پیش گرفته اند و به نوعی رقابت بین تولیدکنندگان بیشتر در حوزه نوآوری ها و دیجیتالی و هوشمند کردن این محصولات شکل گرفته است و مردم نیز از این محصولات استقبال خوبی داشته اند.

وی با بیان اینکه شبکه خدمات مجموعه داتیس در کشور بسیار وسیع و بزرگ است، افزود: ما در حال حاضر حدود 600 پرسنل داریم که به صورت مستقیم در مجموعه داتیس فعالیت می کنند و بیش از 500 نمایندگی فروش نیز در سراسر کشور محصولات داتیس را به مصرف کنندگان ارائه می کنند و برای خدمات پس از فروش نیز شبکه گسترده ای ایجاد کرده ایم که حتی در شهرهای کوچک نیز ارائه خدمات مجموعه داتیس برای مصرف کنندگان انجام می شود.




اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman