پیشرفت 60 درصدی واحدهای نهضت ملی در پایتخت

پیشرفت 60 درصدی واحدهای نهضت ملی در پایتخت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۸ | ۱۴۰۲/۰۵/۲۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد مسکونی در بحث نهضت ملی در استان تهران آغاز شده است گفت: واحدهای مسکونی درحال ساخت در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در نشست شورای مسکن استان تهران که با حضور استاندار، مدیران کل ادارات مرتبط با حوزه مسکن و فرمانداران شهرستان های غرب استان، در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۹ هزار بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی مشاور املاک در شهرستان های استان تهران بالغ بر ۸۰۰ واحد بنگاه غیر مجاز املاک پلمب و بنگاه های متخلف بیش از ۸۰ میلیارد تومان توسط اداره تعزیرات جریمه شده اند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده شورای مسکن و شهرسازی در استان تهران افزود: در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری درحدود ۲۱ هزار واحد مسکونی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که ساخت آن در دستور کار قرار دارد، آماده سازی و تحویل واجدین شرایط نهضت ملی مسکن می شود.

جنتی بیان کرد: تاکنون عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی در بحث نهضت ملی و اقدام ملی، ۱۱ هزار واحد مسکونی توسط نیروهای مسلح، ۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرستان ها به صورت خود مالکی و ۸۵ هزار واحد مسکونی در سطح شهر تهران به صورت خود مالکی و ۳۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری در استان تهران در حال ساخت است.

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده در حوزه ساماندهی مشاورین املاک، تاکید کرد: از زمان اجرای طرح ساماندهی مشاورین املاک تاکنون بیش از ۹ هزار بازرسی انجام شده که طی آن ۸۰۰ واحد بنگاه غیر مجاز املاک و دارای تخلف پلمب و متخلفین بیش از ۸۰ میلیارد تومان توسط اداره تعزیرات جریمه شده اند، که در شهر تهران در بحث اجاره و قیمت مسکن موثر بوده است.

دبیر شورای مسکن استان تهران ادامه داد: در مرحله دوم برخورد با املاک غیر مجاز ۱۹۰۰ اخطار به بنگاه های غیر مجاز داده شده که ظرف ۱۰ روز در صورتی که عملیات لازم جهت فعالیت مجاز را انجام ندهند پلمب خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی احداث قریب به پنجاه هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی آغاز شده، تصریح کرد: واحدهای مسکونی در حال ساخت در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

فارس


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman