مدیر عامل گروه گیتی پسند عنوان کرد:

صادرات لوله های ایرانی به جای ترکیه به بازارهای اروپایی

صادرات لوله های ایرانی به جای ترکیه به بازارهای اروپایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۱۸ | ۱۴۰۲/۰۵/۱۴

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی پسند اعلام کرد: تولیدکنندگان ایرانی در زمینه ارتقای سطح کیفی تولید لوله های ساختمانی به سطحی از بلوغ و توانمندی رسیده اند که بسیاری از محصولات ما تحت عنوان برندهای ترکیه ای به بازارهای اروپایی صادر می شود..

به گزارش اخبار ساختمان، علی جنتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: به رغم وجود تحریم های گسترده بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی توانسته اند در همین شرایط سخت به مرزهای جدید از کیفیت، نوآوری و تنوع محصول دست پیدا کنند، به طوری که در حال حاضر به ویژه در صنعت لوله توان رقابت با بسیاری از برندهای خوشنام جهان را دارا هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استانداردسازی ساخت و ساز ها با هدف حفظ منابع انرژی افزود: با استفاده از تاسیسات ساختمانی جدید؛ کاهش هزینه های ساخت مسکن تا ۲۵ درصد را شاهد خواهیم بود و در حوزه مصرف انرژی نیز صرفه جویی ۵۰ درصدی به سهولت امکان پذیر خواهد بود.

جنتی گفت: اگر می خواهیم به سمت کاهش هدر رفت انرژی حرکت کنیم باید به موضوع استفاده از تاسیسات ساختمانی استاندارد و نگهداری آن جدی باشیم. پس اگر می خواهیم میزان هدر رفت انرژی را در ساختمان ها کاهش دهیم باید از تاسیسات ساختمانی جدید استفاده جدی داشته باشیم.

مدیرعامل گروه گیتی پسند با بیان این‌که در بحث لوله تک لایه و سه لایه برای پروژه های نهضت ملی مسکن از مواد جدید در تولید لوله استفاده می شود تاکید کرد: این اقدام از سوی گروه گیتی پسند باعث شده هزینه های ساخت مسکن بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه برای تولیدکنندگان و خرید آن از محل بورس افزود:‌ خواهش تولیدکنندگان لوله این است که در خصوص خرید مواد اولیه از بورس دولت جدی ورود کند. چرا که ما معتقد هستیم با توجه به شعار سال که حمایت از تولید نامگذاری شده است موضوع قیمت مواد اولیه در بورس به طور جدی بررسی شود.

جنتی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از تاسیسات ساختمانی جدید و یا لوله های تک لایه و سه لایه استاندارد می تواند در کاهش قیمت تمام شده و یا بالا بردن طول عمر ساختمان ها نقش داشته باشد؟ گفت: استفاده از تاسیسات و لوله های ساختمانی با کیفیت نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر ساختمان ها دارد و در این شرایط باید استفاده از ظرفیت ها و تولیدات داخلی با کیفیت در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: در حوزه ساخت مسکن گام های موثری را در استفاده از تاسیسات با کیفیت در این حوزه به ویژه در پروژه های نهضت ملی مسکن باید برداریم.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman