‌بهره برداری از 10 هزار مسکن شهری تا پایان سال

‌بهره برداری از 10 هزار مسکن شهری تا پایان سال
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۴۰۲/۰۴/۲۹

معاون مسکن شهری سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بهره برداری حدود ۱۰ هزار واحد مسکن ملی شهری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در حاشیه بازدید از روند ساخت 50 واحد مسکونی طرح ملی آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت مسکن ملی تاکنون بیش از 185 هزار واحد مسکن شهری در بنیاد مسکن در سراسر کشور تعریف پروژه شده است، اظهار داشت: از این تعداد 146 هزار واحد ترخیص پروژه داده شد، یعنی پروژه هایی که در حال ساخت و مشکل اجرایی ندارد مستقیم به متقاضیان وصل می شود تا کارشان شروع شود.

وی افزود: از این تعداد بیش از 60 هزار واحد فنداسیون آن تکمیل شده و 25 هزار واحد اسکلت و سفت کاری آن تمام شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن تا به امروز پنج هزار و 500 واحد مسکن ملی شهری را تحویل متقاضیان داده ‌و تا پایان سال جاری حدود 10 هزار واحد مسکن ملی شهری به بهره برداری می رسد، گفت: در امر میزان تسهیلات نیز آخرین میزان تسهیلات جهت مسکن ملی حدود 550 میلیون تومان مصوب و عملیاتی شده و به شعب بانک های استان ها ابلاغ شده که تاکنون در این زمینه در چند مرحله قرارداد بسته شد و در صورت گزارشی مبنی بر مشکل با ورود بنیاد مسکن استان ها پیگیری لازم انجام می شود.

معاون بنیاد سازمان مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش نرخ سود با مصوبه شورای عالی مسکن ملی کشور و شورای پول اعتبار این نرخ از 23 درصد به 18 درصد تصمیم گیری شده و بزودی تایید و اجرایی می شود.

آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز در بازدید سهم‌ مازندران در اجرای ساخت نهضت مسکن ملی را حدود 155 هزار واحد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد 23 هزار واحد ترخیص داده شد که با سرعت عمل در اجرای این طرح و بهره مندی از زمین در هفته جاری کلنگ ساخت یک هزار واحد مسکونی بر زمین زده شد.

وی گفت: در اجرای پروژه اشتراکی با اداره کل راه و شهرسازی با 17 پروژه ساخت 750 مسکن ملی در حال اجراست که این بازدید نیز برای ساخت 50 واحد مسکن ملی است.

آسمانی مقدم افزود: بنیاد مسکن در هفته دولت چهار هزار 500 واحد مسکونی را در قالب مسکن مهر، نهضت مسکن ملی و خود مالکی به بهره برداری می رساند.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman