زمان اتمام مقاوم سازی مساکن روستایی تعیین شد

زمان اتمام مقاوم سازی مساکن روستایی تعیین شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۶ | ۱۴۰۲/۰۴/۲۸

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با برنامه های در دست اجرا توسط این بنیاد، میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور تا پایان سال جاری به ۵۶ درصد می رسد.

به گزارش اخبار ساختمان، اکبر نیکزاد با اشاره به تاکید و همت دولت و مسوولان کشور برای تسریع در روند مقاوم سازی مسکن روستاییان گفت: تاکنون ۵۴ درصد از واحدهای روستایی در سطح کشور مقاوم سازی شده اند که این میزان تا پایان امسال به ۵۶ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد یادآور شد: از این تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است سالیانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی را در کشور مقاوم سازی کنیم.

نیکزاد ادامه داد: میزان مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴ به میزان هفت درصد بود که با تلاش نیروهای بنیاد مسکن هم اکنون این میزان به ۵۴ درصد رسیده است و پیش بینی می شود در سال ۱۴۱۰ در کشور جشن پایان عملیات مقاوم سازی مسکن های روستایی را برگزار کنیم.

وی در زمینه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی افزود: پرداخت این وام توسط دولت به بانک های عامل ابلاغ شده است و هیچ برنامه ای برای افزایش مجدد آن برای جلوگیری از عدم افزایش هزینه های ساخت و افزایش تورم وجود ندارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: با توجه به توانمندی های بنیاد مسکن در احداث مسکن، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در سال در قالب طرح ملی مسکن در مناطق شهری نیز به این بنیاد واگذار شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس این بنیاد از سال گذشته تا کنون ۴۵۱ هزار واحد شهری و روستایی را آغاز کرده است که از این تعداد تاکنون ۱۴۵ هزار واحد به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به منظور شرکت در آیین واگذاری واحدهای مسکونی معلولان به استان کرمانشاه سفر کرده است.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman