بازار آهن با ثبات قیمت همراه بود

بازار آهن با ثبات قیمت همراه بود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۴۰۲/۰۴/۱۵

آن طور که از گزارش ها بر می آید قیمت آهن کیلویی در عمده مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود.

به گزارش اخبار ساختمان، آن طور که از گزارش ها بر می آید قیمت آهن کیلویی در عمده مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود و همانطور که انتظار می رفت نوسان افزایشی جزئی که در وسط هفته رخ داد، فروکش کرد، شماری از مبادی فروش هم کماکان قیمت ها را کاهش دادند.

بازار ارز نیز نسبتا آرام گزارش شد و قیمت دلار تغییر چندانی نداشت، قیمت دلار که در ابتدای روز در مرز ۵۰ هزار تومان قرار داشت در پایان روز در بازار آزاد ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد.


نگاهی به روند بازار آهن


قیمت میلگرد آجدار که عمدتا پیشگام نوسانات سایر مقاطع فولادی است، روز گذشته در عمده شرکت ها ثابت اعلام شد و شماری از کارخانه ها هم با کاهش ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی همراه بودند.

قیمت تیرآهن نیز در اکثر شرکت ها با ثبات قیمت همراه بود اما قیمت تیرآهن ذوب آهن در برخی سایزها کاهش ۲۰ تا ۵۰ هزار تومانی داشت. قیمت نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی و قیمت سپری نیز عمدتا ثابت اعلام شدند اما کاهش ۱۰۰ تومانی نیز در چند کارخانه مشاهده شد.

قیمت پروفیل در و پنجره، قیمت پروفیل مبلی و سایر پروفیل ها هم در غالب شرکت ها ثابت بود اما قیمت پروفیل پایا اصفهان و پروفیل جهان با کاهش ۵۰۰ تومانی همراه بود، قیمت لوله مبلی، لوله داربستی، صنعتی و سایر انواع لوله ها هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق گلوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق رنگی شیروانی در کلیه مبادی فروش ثابت بود اما قیمت روز ورق آهن در اغلب شرکت ها با کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی عرضه شد ولی برخی ضخامت های ورق سیاه اکسین ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

بازار آهن و فولاد نوسانات جزئی و ثبات نسبی داشت و در کل بازار آرام بود؛ در بورس کالا نیز امروز حدود ۳۳۶ هزار و ۳۳۹ تن مقطع فولادی عرضه می شود که از این میزان ۲۹۲ هزار و ۴۱۷ تن میلگرد اختصاص دارد؛ قیمت میلگرد در عرضه امروز ۲۲ هزار و ۳۹۲ تومان در نظر گرفته شده است که بیانگر کاهش ۰/۴ درصدی نرخ آن نسبت به عرضه هفته گذشته است، همچنین حجم آن نیز کاهش یک درصدی دارد. ورق گرم، تیرآهن، نبشی و ناودانی نیز از جمله محصولاتی است که در بروس امروز عرضه می شود.

برای تفسیر اوضاع بازار باید منتظر پایان معاملات بورس کالای امروز باشیم، به نظر می رسد نرخ تمام شده تیرآهن در محدود ۲۵ هزار تومان قرار بگیرد و حمایت کانال ۲۴ هزار تومانی میلگرد هم بعید به نظر می رسد.

بازار


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman