احداث چهارمین شهر جدید در اصفهان کلید خورد

احداث چهارمین شهر جدید در اصفهان کلید خورد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در شهر بهارستان دیگر ظرفیت ساخت مسکن وجود ندارد و به دنبال بلندمرتبه سازی نیز نیستیم، گفت: درصدد احداث شهر جدید چهارم در استان اصفهان هستیم.

به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا جعفری -روز سه شنبه- در آیین احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان با اشاره به عزم دولت برای نهضت تولید یک میلیون مسکن ملی در سال اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم رویکردهای مختلف برنامه ریزی شده است به نوعی که تحویل زمین به متقاضیانی که در شهر و کلان شهرهایی زندگی می کنند که زمین مناسب برای این امر تخصیص یافته است از جمله رویکردهای مهم ما محسوب می شود.


تحویل زمین برای واحدهای یک طبقه حیاط دار امکان پذیر نیست


وی تاکید کرد: ما دارای محدودیت زمین هستیم و بر این اساس تحویل زمین برای واحدهای یک طبقه حیاط دار امکان پذیر نیست.

معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه برنامه ریزی ما برای واحدهای چهار طبقه و هفت طبقه است، گفت: قرار است بیش از چهار هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط شرکت عمران بهارستان در ۱۲۷ هکتار از اراضی شهر جدید بهارستان ساخته و افتتاح شود.

در ادامه جعفری در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری بهارستان حضور یافت و اظهار داشت: ما در توسعه زیرساخت کلانشهرها و شهرهای جدید کشور شاهد عقب ماندگی هایی هستیم اما اراده دولت بر این است و توسعه زیرساخت ها جبران مافات کند.

وی افزود: دولت در تعامل با قوای دیگر، کارهای جهادی در دو سال اخیر داشته است که از جمله آنها طرح نهضت ملی مسکن است.


تعیین تکلیف زمین با قابلیت احداث شهر جدید چهارم در اصفهان


رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم، ملت ایران شاهد پیشرفت های قابل توجهی در کشور خواهند بود، گفت: تامین نیاز مسکن و تعیین تکلیف زمین با قابلیت احداث شهر جدید چهارم از دیگر برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است.

وی تاکید کرد: توسعه طرح های هادی روستایی، الحاق اراضی به مناطق شهری، تغییر کاربری ها در داخل محدوده بافت شهری و ایجاد شهرک ها و شهرهای جدید از مهمترین محورهای وزارت راه و شهرسازی است.


نیاز به ساخت مسکن جدید در اصفهان کاملا محسوس است


جعفری با اشاره به اینکه در اصفهان نیاز به ساخت مسکن جدید کاملا محسوس است، گفت: در شهر جدید بهارستان بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که باید زمین برای آنها پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید چهارم در استان اصفهان احداث می شود، گفت: نکته مهم اینکه ظرفیت ساخت مسکن در شهر جدید بهارستان، پر شده است و دیگر به دنبال بلندمرتبه سازی هم نیستیم چرا که با ذائقه ایرانی همخوان نیست و بر این اساس به دنبال ایجاد شهر حدید چهارم هستیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی آیت الله ناصری بهارستان با مشارکت و امضای تفاهمنامه بین وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی اجرا می شود و انتظار می رود که تا پایان تابستان، عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه طرح این بیمارستان با توجه به معماری ایرانی- اسلامی و در شأن اصفهان خواهد بود، ابراز کرد: مصوبات وزارت بهداشت و نقشه های اولیه این پروژه اخذ شده است.

خبرآنلاین


برچسب ها:

شهر های جدید ،اصفهان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman