همه‌چیز درباره ارز دیجیتال فانتوم

همه‌چیز درباره ارز دیجیتال فانتوم
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۴۴ | ۱۴۰۱/۱۱/۳۰

پلتفرم فانتوم درواقع یک بستر منبع‌باز قرارداد هوشمند است که بازدهی و سرعت بالا و همچنین مقیاس‌پذیری را برای ارزهای دیجیتال و نرم‌افزارهای مالی غیرمتمرکز فراهم می‌کند.

به گزارش اخبار ساختمان، وقتی در سال 2009 ارز دیجیتال بیتکوین راه‌اندازی و به بازار عرضه شد، درواقع مسیری به‌سوی جامعه‌ای کارآمدتر آغاز شد. پس از ظهور بیتکوین و محبوبیتی که در میان معامله‌گران کسب کرد، بسیاری از پلتفرم‌ها و ارزهای دیجیتال دیگر نیز راه‌اندازی شدند.

 

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از ارزهای دیجیتال ازجمله بیتکوین به‌طور کامل مقیاس‌پذیر نیستند. از طرفی نیز مواردی مانند مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و امنیت از ویژگی‌های مهم و اصلی بلاکچین محسوب می‌شوند. از همین رو، پلتفرم فانتوم (Fantom) روی کار آمد تا محدودیت مقیاس‌پذیری را برطرف کند. این پلتفرم همانند برخی از سایر پروژه‌ها، امنیت و تمرکززدایی را فدای مقیاس‌پذیری نکرده است.

 

اما دقیقاً ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ چه زمانی راه‌اندازی شد؟ تیم توسعه‌دهنده آن از چه افرادی تشکیل شده است؟ آیا می‌توان فانتوم را استخراج کرد؟ آیا ارزش خرید دارد؟ این‌ها برخی از سؤالاتی هستند که در ادامه مقاله به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. در ضمن، اگر می‌خواهید روش دور زدن تحریم تتر را بدانید،‌ کلیک کنید.

 

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

 

پلتفرم فانتوم درواقع یک بستر منبع‌باز قرارداد هوشمند است که بازدهی و سرعت بالا و همچنین مقیاس‌پذیری را برای ارزهای دیجیتال و نرم‌افزارهای مالی غیرمتمرکز فراهم می‌کند.

 

اغلب، سیستم‌عامل‌های امور مالی غیرمتمرکز شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین هستند که برای کاربران خود مجموعه‌ای از توابع را فراهم می‌کنند. در این صورت، فانتوم بلاکچین نیست بلکه شبکه‌ای از بلاکچین‌ها است که کاربران را قادر می‌سازد تا بلاکچین‌های خود را سریع‌تر، مؤثرتر و با مقیاس‌پذیری بسازند.

 

درواقع، فانتوم اولین بستر بلاکچین و قرارداد هوشمند مبتنی بر گراف جهت‌دار (DAG) محسوب می‌شود که چندین قابلیت را در اختیار کاربران سیستم مالی غیرمتمرکز قرار می‌دهد. پلتفرم فانتوم همچنین راه‌حل‌هایی را برای مسائل رایج در بلاکچین، مثل زمان تأیید و مقیاس‌پذیری ارائه می‌دهد.

 

جالب است بدانید توکن پلتفرم فانتوم، (FTM) است که با هدف حل مشکلات مربوط به سیستم‌عامل‌های قرارداد هوشمند، به‌خصوص سرعت معاملات راه‌اندازی شد. توسعه‌دهندگان فانتوم اظهار داشته‌اند که سرعت انجام تراکنش‌ها در پلتفرم فانتوم به کمتر از دو ثانیه کاهش یافته است.

 

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

 

تیم توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال فانتوم از چه افرادی تشکیل شده است؟

 

پلتفرم فانتوم در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و شبکه اصلی آن فعالیت خود را با راه‌اندازی اپرا (OPERA) در سال ۲۰۱۹ به‌طور رسمی آغاز کرد. فردی کره‌ای به نام دکتر Ahn Byung Lk این شبکه را بنیان‌گذاری کرده است. مدیرعامل پلتفرم فانتوم نیز Michael Kong نام دارد. تیم توسعه فانتوم از افرادی متخصص در حوزه بلاکچین تشکیل شده است و اعضای آن را مهندسین، دانشمندان، محققین، طراحان و کارآفرینانی در سراسر جهان تشکیل داده‌اند که با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال فانتوم

 

ارزش بازار ارز دیجیتال فانتوم حدود ۷.۳۱ میلیارد است که معادل ۰.۳۱ درصد از کل سهم بازار به‌شمار می‌رود. در حال حاضر، قیمت این ارز دیجیتال در ۴ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با 0.2424 دلار است. همچنین بالاترین قیمت فانتوم تا به امروز 0.24 دلار بوده است. اگر می‌خواهید به‌صورت لحظه‌ای از قیمت ارز دیجیتال فانتوم باخبر شوید، کلیک کنید.

 

ارز دیجیتال فانتوم با چه هدفی راه‌اندازی شد؟

 

هدف اصلی از راه‌اندازی پلتفرم فانتوم، افزایش مقیاس‌پذیری همراه با تمرکززدایی و حفظ امنیت است. این پلتفرم از پروتکلی به نام لاچسیس (Lanchesis) برخوردار است که سرعت معاملات ارزهای دیجیتال را به‌شدت افزایش می‌دهد. علاوه‌براین، در پلتفرم فانتوم می‌توان بلاکچین را همراه با ویژگی‌های و کاربرد‌های بسیار دیگری شخصی‌سازی کرد. همچنین از آن‌جایی‌که در این پلتفرم از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌شود، شبکه از امنیت بالایی برخوردار است.

 

ارز دیجیتال فانتوم چه کاربردهایی دارد؟

 

توکن اختصاصی فانتوم با نماد اختصاری (FTM) دارای کاربردهای بسیاری است که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

تأمین امنیت شبکه فانتوم

 

توکن فانتوم با سازوکار اثبات سهام فعالیت می‌کند. اعتبارسنج‌ها تعداد بسیاری از این توکن را استیک می‌کنند. نودها و استیک‌کنندگان در ازای این خدمات در شبکه پاداش می‌گیرند.

 

انجام پرداخت‌ها در شبکه

 

توکن فانتوم مناسب ارسال و دریافت است، چراکه در شبکه دارای سرعت و توان عملیاتی بالایی است.

 

تصمیم‌گیری در شبکه از طریق مدیریت درون زنجیره‌ای

 

اکوسیستم فانتوم غیرمتمرکز است، به این صورت که استیک‌کنندگان دارای توکن مدیریتی فانتوم می‌توانند اصلاحات و تغییراتی را پیشنهاد کرده و به آن‌ها رأی دهند.

 

پرداخت کارمزدهای شبکه

 

با استفاده از توکن فانتوم علاوه‌بر ایجاد شبکه‌های جدید و راه‌اندازی قراردادهای هوشمند، می‌توان کارمزد تراکنش‌ها را پرداخت کرد. جالب است بدانید هزینه کارمزد در پلتفرم فانتوم بسیار کم است اما پرداخت آن برای تأمین امنیت شبکه ضروری است.

 

فانتوم چیست؟ ارز دیجیتال Fantom با توکن FTM 【داموندمگ】

 

چگونه می‌توان ارز دیجیتال فانتوم را خریداری کرد؟

 

همان‌طور که در بسیاری از مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال مطرح شده است، ارزهای دیجیتال را می‌توانید از صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال یا صرافی‌های خارجی آنلاین خریداری کنید. اما پیش از هر چیز این نکته را در نظر داشته باشید که صرافی موردنظر شما باید از ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید، پشتیبانی کند.

 

در این بخش از مقاله، تعدادی از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال را معرفی کرده‌ایم که در آن‌ها می‌توانید توکن فانتوم را خریدوفروش کنید. پس از آن‌که صرافی موردنظر را انتخاب کردید و مراحل احراز هویت را پشت‌سر گذاشتید، به‌راحتی می‌توانید ارز دیجیتال فانتوم را خریداری کنید.

 

صرافی‌های خارجی آنلاین که از ارز دیجیتال فانتوم پشتیبانی می‌کنند

 

*  بایننس (Binance)
*  اوکی اکس (OKEx)
*  هیت بی. تی. سی. (HitBTC)
*  اف. تی. اکس. (FTX)
*  وی. سی. سی. (VCC)
*  کوکوین (KuCoin)

 

آیا می‌توان ارز دیجیتال فانتوم را استخراج کرد؟

 

علاوه‌بر خرید، استخراج یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید برخی از ارزهای دیجیتال را به‌دست آورید. اما ارز دیجیتال موردنظر باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان آن را استخراج کرد. همان‌طور که قبل‌تر مطرح شد، پلتفرم فانتوم از الگوریتم اثبات سهام (PoS) بهره‌ می‌برد، به همین دلیل توکن فانتوم را نمی‌توان استخراج کرد. برای آن‌که یک ارز دیجیتال قابل‌استخراج باشد، باید از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده کند.

 

چه آینده‌ای در انتظار ارز دیجیتال فانتوم نشسته است؟

 

قیمت فانتوم تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته و پروژه آن نیز موفق بوده است. این پروژه از سال 2019 که به‌طور رسمی راه‌اندازی شد، به‌صورت مداوم در حال پیشرفت و تکامل است. همین امر کافی است تا بتوان ارز دیجیتال فانتوم را یکی از 100 ارز دیجیتال برتر بازار تلقی کرد.

 

بنابراین، تصور آن‌که قیمت فانتوم در آینده رشدی را تجربه نخواهد کرد، کاملاً اشتباه است. بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران و کارشناسان برجسته، قیمت ارز دیجیتال فانتوم روندی صعودی خواهد داشت.

 

ممکن است بپرسید چرا آن‌قدر نسبت به قیمت فانتوم خوش‌بین هستید؟ دلیل این خوش‌بینی آن است که فانتوم اصول فنی بسیار قوی دارد و قابلیت رقابت با بسیاری از پروژه‌ها را دارد. از همین رو، در آینده‌ای نزدیک انتظار می‌رود فانتوم به یکی از 60 یا حتی 20 ارز دیجیتال بزرگ و برتر بازار تبدیل شود.

 

بهترین کیف پول‌های FTM

 

اگر قصد دارید ارز دیجیتال فانتوم را خریداری کرده و تا مدت‌ها از آن نگه‌داری کنید، باید به فکر یک کیف پول امن باشید. دقت داشته باشید کیف پولی که انتخاب می‌کنید باید قابلیت کنترل کلید خصوصی را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را معرفی کرده‌ایم که ایمن و معتبر هستند.

 

انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری فانتوم

 

*  ترزور (Trezor T)
*  لجر نانو اس (Ledger Nano S)
*  لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

 

انواع کیف پول دسکتاپ و موبایلی فانتوم

 

*  مث ولت (Math Wallet)
*  سیف پال (SafePal)
*  تراست ولت (Trust Wallet)
*  اکسودوس (Exodus)
*  متامسک (MetaMask Wallet)

 

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، اطلاعات کافی درباره ارز دیجیتال فانتوم کسب کرده باشید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman