راهنمای خرید میلگرد بستر

راهنمای خرید میلگرد بستر
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۶ | ۱۴۰۱/۱۱/۲۹

میلگرد بستر نوع خاصی از میلگردهای موجود در بازار است که با هدف افزایش مقاومت ساختمان در حین ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، مقاوم سازی ساختمان یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان سازی به خصوص در ایران زلزله خیز است. در حالی که روش های بسیار زیادی برای مقاوم سازی ساختمان های مختلف وجود دارد، اما متاسفانه باز هم برخی از مهندسین برای کاهش هزینه های ساختمان سازی، از این روش ها استفاده نمی کنند. میلگرد بستر یکی از انواع مصالح ساختمانی است که می تواند برای مقاوم سازی ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که نیاز به خرید میلگرد بستر دارید، ما به شما مجموعه بنیاد بتن اصفهان را پیشنهاد می دهیم. این مجموعه صنعتی یکی از با تجربه ترین تولید کنندگان میلگرد بستر است.

 

شما می توانید به سایت این مجموعه سری بزنید و محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید. اما پیش از خرید، ابتدا لازم است اطلاعات مهمی را درباره انواع میلگرد بستر و نکات مهم خرید آن کسب کنید. این مطلب راهنمای خرید میلگرد بستر و نکات خرید آن برای همه خریداران میلگرد بستر است. با ما همراه باشید.

 

میلگرد بستر چیست

 

میلگرد بستر نوع خاصی از میلگردهای موجود در بازار است که با هدف افزایش مقاومت ساختمان در حین ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد بستر که با نام انگلیسی Bed Joint Reinforcement نیز شناخته می شود، از میلگرد و مفتول تشکیل شده است. این میلگردها می توانند نقش مهمی در افزایش مقاومت ساختمان ها داشته باشند. با کمک میلگرد بستر، می توان اتصالات بین سنگ های بنای ساختمان ها را افزایش داد. آرماتوربندی با میلگرد بستر می تواند تاثیر زیادی روی مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله داشته باشد.

 

به طوری کلی لازم است برای کلیه مناطق زلزله خیز، از میلگردهای بستر مناسب استفاده شود؛ به خصوص اگر سازه ها با متریال های مختلفی مانند آجرهای سفالی یا بتنی ساخته شده باشند. با کمک میلگردهای بستر می توان تا حد زیادی مقاومت ساختمان را در برابر نیروهای برشی حاصل از زمین لرزه افزایش داد.

 

انواع میلگرد بستر

 

انواع میلگرد بستر

 

قبل از اینکه اقدام به خرید میلگرد بستر کنید، باید بدانید که این میلگردها چند نوع دارند و هر نوع به چه دردی می خورد. به طور کلی، دو نوع میلگرد بستر وجود دارد که هر کدام می توانند بر اساس شرایط ساختمان و با هدف مقاوم سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرند. البته هدف از استفاده از این دو نوع میلگرد بستر، مقاوم سازی ساختمان هاست و تفاوت چندانی در کاربرد این میلگردها وجود ندارد.

  

*  میلگرد بستر نردبانی

 

همانطور که از نام میلگرد بستر نردبانی مشخص است، این میلگرد دارای ظاهر نردبانی شکل است. این میلگرد می تواند تاثیر زیادی روی افزایش مقاومت ساختمان ها داشته باشد و به دلیل داشتن ظاهر نردبانی شکل، برای آرماتوربندی در ساختمان ها کاربردی باشد. نحوه نصب میلگرد بستر نردبانی بسیار ساده است. این میلگرد را با قلاب و گیره به دیوار متصل می کنند، به طوری که دور آرماتور موازی روی دیوار قرار داده خواهند شد.

 

بعد از این که مراحل آرماتوربندی بر روی میلگرد بستر انجام شد، نوبت به انجام مراحل آجرچینی می رسد. البته قبل از بالا رفتن دیوار، لازم است که مخلوط سیمان روی میلگرد بستر ریخته شود تا در نهایت عملیات برپایی دیوار به اتمام برسد.

 

*  میلگرد بستر خرپایی

 

یکی دیگر از انواع میلگردهای بستر، میلگردهای خرپایی هستند. این میلگرد دقیقا مشابه با سازه های خرپایی تولید می شود. به طوری که در میان دو میلگرد، مفتول هایی به شکل زیگزاگ یا هفت و هشتی قرار داده شده اند. این میلگرد می تواند با کمک قلاب و گیره های مختلف روی دیوار نصب شود. برای انجام مراحل دیوارچینی تفاوت زیادی میان میلگرد بستر خرپایی و میلگرد بستر نردبانی وجود ندارد.

به همین خاطر، می توان پس از آرماتوربندی با کمک میلگرد بستر خرپایی به راحتی مراحل دیوارچینی را انجام داد. البته باید توجه داشت که این بسترها فقط برای دیوارهای کامپوزیتی قابل استفاده هستند و نمی توان آن ها را برای دیوارهای غیر کامپوزیتی مورد استفاده قرار داد.

 

قیمت میلگرد بستر

 

بهترین قیمت میلگرد بستر از بنیاد بتن اصفهان

 

با توجه به بالا رفتن قیمت خرید آهن در ایران، شاهد بالا رفتن قیمت میلگرد بستر نیز هستیم. با این حال، کارخانه های تولید کننده متعددی در اصفهان و ایران فعالند که قیمت مناسبی را برای فروش این میلگردها به شما پیشنهاد می کنند. قیمت میلگرد بستر در شرکت بنیاد بتن اصفهان، بسیار مناسب است. در صورت نیاز به خرید انواع میلگرد بستر خرپایی و نردبانی، می توانید همین حالا به سایت بنیاد بتن اصفهان مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.

 

کیفیت میلگرد بستر تولید شده در این مجموعه بسیار بالاست و شما با خیال راحت می توانید میلگردهای بستر این مجموعه را برای افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله و بلایای طبیعی استفاده کنید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman