جلوگیری از ریزش سنگ نما با پیچ و رولپلاک نما اوج یاران

جلوگیری از ریزش سنگ نما با پیچ و رولپلاک نما اوج یاران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۸ | ۱۴۰۱/۰۶/۲۸

پیچ و رولپلاک نما با پیچ گالوانیزه و پلاک است که بر روی سازه انجام می شود و به منظور جلوگیری از شکسته شدن و ریزش سنگ ها در اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی انجام می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، آیا تاکنون شاهد افتادن آجر سنگ و یا قطعه ای از نمای ساختمان بوده اید؟

 

رولپلاک ساختمان دقیقاً برای جلوگیری از شل شدن نمای ساختمان استفاده می شود.

 

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با استفاده از داربست به صورت اصولی به واسطه استادکاران انجام می شود.

 

در این موارد صد در صد نمای ساختمانی می‌شود و به عنوان احتمال افتادن قطعه سنگ از نمای ساختمان نیز دقت و احتیاط در موقع پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها از کار هایی که یک نصاب باید انجام بدهد.

 

امروز کندن نمای ساختمان در دنیای امروزی امری غیرقابل اجتناب است.

 

در مراحل همان ابتدای نصب ساختمان نوساز انجام شود و می تواند به بعد از ترمیم سنگ نمای شکسته برای بهتر شدن و زیباتر شدن نما انجام گیرد استفاده از پیچ و رولپلاک نما با استفاده از طناب ایمنی ساختمان را بالا می برد.

 

 موثر ترین روش است که سنگ نما سرامیک است که نما را در جای خود محکم ثابت قرار می ‌دهد بیشتر نمای ساختمان در ایران از نمای سنگی  است اما می توان از نما های دیگر استفاده کرد.

 

نما به سنگ گران است و نمای زیبایی را به نمایش می گذارد یکی از بزرگترین کاربردها این چسب ها در نما می باشد که پیچ و رولپلاک وجود ندارد زمانی که برای ساختمان از سنگ استفاده می شود برای اینکه از هرگونه سانحه‌ای جلوگیری کنید باید آن را پیچ و رولپلاک کنید.

 

پیچ و رولپلاک در ساختمان به منظور جلوگیری از افتادن سنگ نما در اثر عوامل گوناگون محیطی انجام می شود این اتفاقات ممکن بر اثر یخ زدگی ریختن سیمان خشک شدن گرد و غبار در پشت سنگ ها قابل استفاده هست دوغاب های نامناسب در زمان نما کاری انجام شود استفاده از پیچ و رولپلاک در ساختمان بدون نیاز به داربست و تجهیزات دیگر است منظور تثبیت و زیبا سازی از این کار استفاده می کنند پیچ و رولپلاک نما با مقاوم سازی نما از به وجود آمدن هرگونه خطرات احتمالی و آسیب دیدگی که ممکن است در اثر سقوط سنگ برای عابرین اتفاق بیفتد جلوگیری می کند.

 

پیچ و و رولپلاک نما چیست؟

 

پیچ و رولپلاک نما

 

استفاده از پیچ و رولپلاک در مقاوم سازی سنگ نما بسیار با اهمیت از لوله هایی که به واسطه نصاب آن بر روی سنگ نصب می شود به شکل مخروطی گالوانیزه شده باشد این کار انجام می‌شود استفاده از بهترین نوع پیچ و رولپلاک واسطه نصابان حرفه های استحکام سنگ نما را بالا می‌برد.

 

 نحوه انجام نصب و تمامی مراحل به واسطه نصاب انجام می‌شود هرچند کاری پر خطر است ولی معمولاً نصابان پیچ و رولپلاک مهارت و توانایی کافی در زمینه را دارند.

 

پیچ و رولپلاک نما چگونه انجام میشود؟

 

پیچ و رولپلاک نما با پیچ گالوانیزه و پلاک است که بر روی سازه انجام می‌شود به منظور جلوگیری از شکسته شدن و ریزش سنگ ها در اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی انجام می گیرد که نما پلاک بدون داربست واسطه طناب یکی از ارزان ترین و مناسب ترین روش هایی است که می توان سنگ ها را برای ساختمان سوار کند با اجرای درست و اصولی خطر ریزش و سقوط سنگ نما به صفر می‌رسد.

 

رولپلاک نوعی بسته پلاستیکی است که به شکل مخروطی می باشد و بر روی سوراخ ها و قرار می‌گیرد وابسته شدن پیچ ها انبساط کافی برای سنگ تامین می شود بهترین نوع پیچ مورد استفاده پیچ های گالوانیزه شده که مقاومت و ماندگاری کافی دارند در برابر عوامل مختلف محیطی زنگ زده نمی شوند دچار کشش و فشار زیادی نمی شود.

 

رعایت نکات مهم در رابطه با نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما

 

از آنجایی که انجام این کار تخصصی ساده هر کسی بر نمی آید لذا کسی که این کار را انجام دهد باید مهارت و تخصص لازم را در انجام این کار داشته باشد خدمات این گروه تنها برای مقاوم سازی نمای ساختمان است.

 

برای ساختمان که در معرض ریزش سقوط سنگ قرار گرفته است می توان از این روش استفاده کرد برای استفاده از پیچ و رولپلاک نما باید جنس آن را مدنظر قرار داد و اینکه نصابان باید بداند که چگونه آن را برای نمای ساختمان سوار کند به تا روند کلی کار و نحوه ارائه خدمات به بهترین شکل انجام شود.

 

استفاده از پیچ و رولپلاک های با کیفیت باعث می شود که در گذر زمان دچار پوسیدگی نشود و جای خود ممکن قرار بگیرند از جمله نکات تخصصی در رابطه با نصابان این است که باعث می شود رضایت مشتریان در رابطه با قاب سازی نما به دست بیاورد معرفی انواع پیچ و رولپلاک ها به واسطه نصابان انجام می شود بهترین رولپلاک را انتخاب کنید زیرا ماندگاری بیشتری دارد.

 

مراحل کلی پیچ و رولپلاک نما

 

در هر ۵۰ سانتی متر از آن معمولاً یک پیچ و رولپلاک نفر می گیرد اگر عرض نما کمتر از ۵۰ سانتی متر باشد بر روی پیچ و رولپلاک در هر پلاک باید پیش قرار بگیرد ولی ثابت نگه داشتن نمای سنگی که ارزش آنها باریک است ۱۰ سانتی متر با استفاده از ابزار های چکشی و با دقت بسیار بالا و بتن را سوراخ می کند.

 

پیچ و رولپلاک را در ان  قسمت قرار می‌دهد و به واسطه بتونه همرنگ سنگ روی تمام پیچ و رولپلاک یا را پر می کنند که ظاهر نازیبایی و تاثیر منفی بر روی نمای ساختمان نگذارد روش استفاده از آن با داربست انجام می شود و ولی در کل کار سختی است پلاک پیچ و رولپلاک سنگ ساختمان معمولاً با استفاده از طناب انجام می شود در زمان نصب باید دقت لازم را داشته باشند تا ایمنی آنها کامل شود.

 

در مواردی دیده می‌شود که برای درآوردن جای دریچه پکیج یا درجه هوا در واحد کوچکی اقدام به سوراخ کردن دیوار های داخلی و بیرونی می‌کند که این امر باعث لرزش سنگ نمای اطراف آن می شود و می تواند کلا ساختمان را تخریب کند.

 

تنوع پیچ تولیدی در بازار خیلی زیاد از این پیچ هایی که برای نما استفاده می شود به مشخصات متفاوت تری هم داشته باشد که در متن زیبا آنها اشاره کرده ایم در صورتی که در فضای بیرون استفاده می شود باید حتما روکش گالوانیزه گرم داشته باشد باید پیچ و سخت کاری شده باشند در مقابل چکش کاری استقامت از خود نشان بدهند چهارسو باشد.

 

منبع: اوج یاران

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman